اولین دریافت‌کننده پیوند صورت در جهان درگذشت

موبنا – پزشکان در سال ۲۰۰۵ یک بینی و دهان به صورت او که در اثر گازگرفتگی سگ خانگی کاملا از شکل افتاده بود پیوند زدند. بنابر این گزارش، استفاده زیاد از داروهای سرکوب سیستم ایمنی در پاریس او را ضعیف کرد و در نهایت در ماه آوریل در سن ۴۹ سالگی تسلیم سرطان شد. …

موبنا – پزشکان در سال ۲۰۰۵ یک بینی و دهان به صورت او که در اثر گازگرفتگی سگ خانگی کاملا از شکل افتاده بود پیوند زدند.

بنابر این گزارش، استفاده زیاد از داروهای سرکوب سیستم ایمنی در پاریس او را ضعیف کرد و در نهایت در ماه آوریل در سن ۴۹ سالگی تسلیم سرطان شد. خبر درگذشت او در بیمارستانی در “آمینز” به احترام خانواده‌اش با تاخیر اعلام شد.

وی در سال ۲۰۰۹ به خبرنگاران گفته بود که وقتی در آینه می‌نگرد ترکیبی از خود و اهداکننده صورت را می‌بیند. او گفته بود:‌ صاحب صورت همیشه با من است.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ او یک بار دیگر از طرد عضو پیوندی رنج برده بود و داروهای قوی ضدطرد که به او تجویز می‌شد باعث ابتلای او به دو سرطان شد.

نوشته های مشابه

او در مصاحبه‌ای گفته بود که حادثه با تلاش او برای خودکشی شروع شد. “دینو آر” بعد از مصرف تعداد زیادی قرص خواب در خانه‌اش از هوش رفت و وقتی بیدار شد دید اطرافش را خون گرفته است. ظاهرا وقتی سگش او را بی‌هوش پیدا می‌کند از سر عجز برای بیدار کردنش صورت او را گاز می‌گیرد.

شدت جراحات وارده به دهان، بینی و چانه به حدی بوده که پزشکان یک عمل معمولی مرمت صورت را رد کردند و در عوض پیشنهاد یک پیوند پیشرفته صورت را دادند.

بنابر این گزارش، در چند سال اخیر عمل پیوند صورت در چند کشور از جمله آمریکا، اسپانیا، ترکیه، چین و لهستان انجام شده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا