جولان کالاهای تولیدی بی‌نشان

موبنا – عباس رستمی در نشستی با رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه تدوین استانداردهای ملی به نسبت کالاهای مصرفی در کشور رقم اندکی است گفت: برای جبران این بخش سازمان ملی استاندارد ایران به حمایت و کمک همه‌جانبه نهادها و مراکز علمی، پژوهشی بالاخص دانشگاه‌ها برای تدوین استانداردهای بیشتر، جهت بالا بردن سطح کیفی …

موبنا – عباس رستمی در نشستی با رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه تدوین استانداردهای ملی به نسبت کالاهای مصرفی در کشور رقم اندکی است گفت: برای جبران این بخش سازمان ملی استاندارد ایران به حمایت و کمک همه‌جانبه نهادها و مراکز علمی، پژوهشی بالاخص دانشگاه‌ها برای تدوین استانداردهای بیشتر، جهت بالا بردن سطح کیفی کالاها و خدمات نیازمند است.

وی افزود: در همین راستا، همکاری با اساتید مجرب دانشگاه سمنان به عنوان یکی از مهمترین مراکز علمی استان در امر تدوین استانداردهای ملی ضروری است.

رستمی از برنامه این اداره کل برای برگزاری نخستین کمیته TC در سطح استان با همکاری دانشگاه سمنان خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه سمنان می‌تواند به عنوان مرکز عالی علمی در تدوین استانداردهای پژوهش محور در سطح ملی و بین المللی، افتخارآفرینی کند.

مدیرکل استاندارد استان در ادامه از حمایت همه جانبه این اداره کل از تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های دانشگاه سمنان به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد خبر داد.

نوربخش رئوف، رئیس دانشگاه سمنان نیز در این دیدار گفت: برای حمایت از تولید ملی رعایت اصول استاندارد در تولید کالاها از ضروریات است.

دکتر عباس هنربخش رئوف در نشست مشترک این دانشگاه با اداره کل استاندارد استان افزود: برای ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی و رعایت استانداردهای در نظر گرفته شده در تولید، تولیدکنندگان نیز باید به دنبال تدوین و ارتقای استانداردهای ملی هم باشند.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه استفاده از اساتید مجرب مراکز علمی در این زمینه بسیار کمک کننده است، تصریح کرد: با توجه به درخواست اداره کل استاندارد استان، آزمایشگاه‌های این دانشگاه، آمادگی دارند به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، در این نشست به چهار نفر از اساتید مجرب دانشگاه سمنان پروانه کارشناسی استاندارد اعطا شد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا