فورد نمایشگر را جایگزین سانروف می‌کند

موبنا – به گزارش اینسایدر، مونروف‌ها و سانروف‌ها یا همان پنجره‌های سقفی در میان خودروها بسیار متداول هستند و نور طبیعی و هوای تازه را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. اما برای نصب این پنجره‌های سقفی باید ساختار سقف خودرو را تغییر داد که شامل حذف ترازهای سقف است و منجر به کاهش مقاومت می‌شود. …

موبنا – به گزارش اینسایدر، مونروف‌ها و سانروف‌ها یا همان پنجره‌های سقفی در میان خودروها بسیار متداول هستند و نور طبیعی و هوای تازه را برای مسافران به ارمغان می‌آورند. اما برای نصب این پنجره‌های سقفی باید ساختار سقف خودرو را تغییر داد که شامل حذف ترازهای سقف است و منجر به کاهش مقاومت می‌شود. از این رو، برای جبران این کاهش مقاومت باید سقف را در مناطق دیگر تقویت کرد. سقف توهمی فورد به شبیه سازی یک دریچه در سققف خودرو می‌پردازد. این فناوری شامل یک دوربین است که مناظر بیرونی را ضبط و بطور زنده بر روی سقف پخش می‌کند.

یک نمایشگر نیز بر روی بخش داخلی سقف قرار می گیرد که تصاویر زنده را از بیرون برای مسافران پخش می‌کند.

زمانی که نور محیط مطلوب نیست، نمایشگر خاموش می‌شود و از بسته‌شدن مونروف تقلید می‌کند. علاوه بر آن، این نمایشگر ممکن است از بخش‌های مختلف برخوردار باشد و بطور مستقل برای هر مسافر به نمایش مناظر بیرون بپردازد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا