رکوردشکنی ویندوز ۱۰ برای تصاحب بازار جهانی رایانه‌ها

موبنا – به گزارش وبسایت theinquirer، آخرین نسخه از سیستم عامل رایانه‌ای مایکروسافت بزرگترین به‌روزرسانی خود را ابتدای ماه جاری میلادی دریافت کرد و این فرآیند موجب شد سهم ویندوز ۱۰ از بازار جهانی سیستم‌های عامل با رشد ۱.۸۶ درصدی به ۲۲.۹۹ درصد برسد. آمارهای منتشر شده برای این ماه شرکت مایکروسافت را خوشحال کرده …

موبنا – به گزارش وبسایت theinquirer، آخرین نسخه از سیستم عامل رایانه‌ای مایکروسافت بزرگترین به‌روزرسانی خود را ابتدای ماه جاری میلادی دریافت کرد و این فرآیند موجب شد سهم ویندوز ۱۰ از بازار جهانی سیستم‌های عامل با رشد ۱.۸۶ درصدی به ۲۲.۹۹ درصد برسد.

آمارهای منتشر شده برای این ماه شرکت مایکروسافت را خوشحال کرده است. البته همزمان با این اتفاق سیستم عامل قدیمی ویندوز ۷ نیست. طی دوره زمانی مذکور سهم خود را ۰.۲۵ درصد افزایش داد تا صاحب ۴۷.۲۵ درصد بازار جهانی باشد.

ویندوز ۸.۱ با رشد ۰.۱۲ درصدی موفق به تصاحب ۷.۹۲ درصد از بازار جهانی سیستم‌های عامل شد و در کنار آن، سهم ویندوز ۸ با کاهش ۰.۲۷ درصدی به ۱.۸۲ درصد رسید. با این توضیح سیستم عامل ویندوز ۸.x در مجموع با کاهش ۰.۱۵ درصدی سهم خود توانست ۹.۷۴ درصد بازار جهانی را در اختیار بگیرد.

کارشناسان اعلام کردند کاهش سهم ویندوز ۸ به این دلیل بوده است که صاحبان رایانه‌های مبتنی بر آن به صورت مستقیم سراغ ویندوز ۱۰ رفتند و طی این فرآیند از نسخه ۸.۱ استفاده نکردند.

در این ماه XP بزرگترین سقوط خود را در تاریخ حضور در بازار جهانی تجربه کرد. سهم سیستم عامل ویندوز XP در آگوست ۲۰۱۶ با کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۹.۳۶ درصد رسید و به عبارت دیگر، برای اولین بار میزان حضور این نسخه از ویندوز در بازار جهانی کمتر از نسخه ۸.x بود.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا