قیمت طلای جهانی ثابت ماند

موبنا – هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور اندکی افزایش یافت و به ۱۳۲۷.۴۶ دلار رسید. این فلز روز دوشنبه ۰.۱ درصد رشد کرد. در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۳۳۱.۴۰ دلار قرار گرفت. تعطیلات روز کارگر در آمریکا …

موبنا – هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور اندکی افزایش یافت و به ۱۳۲۷.۴۶ دلار رسید. این فلز روز دوشنبه ۰.۱ درصد رشد کرد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۳۳۱.۴۰ دلار قرار گرفت.

تعطیلات روز کارگر در آمریکا روز دوشنبه حجم معاملات را پایین نگه داشت اما انتشار آمار اقتصادی جدید و هر گونه اظهارنظر مقامات بانک مرکزی آمریکا درباره دورنمای سیاست پولی، بر قیمت طلا تاثیر خواهد کذاشت.

به گفته دومینیک اشنایدر، تحلیلگر یو بی اس، این حقیقت که بانک مرکزی آمریکا امسال نرخهای بهره را افزایش خواهد داد، تمایل به خرید طلا را کاهش داده است. قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است به پایین ۱۳۰۰ دلار سقوط کند.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در یادداشتی نوشت: روند صعودی طلا ممکن است به مانع برخورد کند زیرا آمار اشتغال آمریکا چندان ضعیف نبود و اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی این کشور لحن موافق افزایش نرخهای بهره داشته است.

با اینهمه اگر قیمتهای نفت در صورت توافق تولیدکنندگان بزرگ برای همکاری در بازارهای نفت جهان صعود کند، طلا ممکن است سود ببرد. قیمتهای نفت روز سه شنبه پس از اینکه عربستان و روسیه توافق کردند برای تثبیت بازارهای نفت همکاری کنند، صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه به سطح بالاتری صعود کردند در حالیکه شاخص دلار که این ارز را در برابر شش ارز رقیب دنبال می کند، ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۹۵.۷۳۲ واحد ایستاد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره به ۱۹.۵۷ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت در بیش از دو هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۰۷۱.۲۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم ۰.۶ درصد رشد کرد و ۶۸۲.۲۰ دلار معامله شد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا