۱.۶ میلیون گوشی گالکسی نوت ۷ در معرض خطر انفجار باتری

موبنا – به گزارش فوربس، اخبار فراوانی در هفته‌های اخیر اخبار زیادی در مورد شعله ور شدن و انفجار باتری های گوشی های گالکسی نوت ۷ منتشر شده است. سامسونگ اگر چه برای جمع آوری این گوشی ها در جهان فراخوان صادر کرده است، اما مدعی شده بود که کمتر از ۰.۰۱ درصد از گوشی‌های …

موبنا – به گزارش فوربس، اخبار فراوانی در هفته‌های اخیر اخبار زیادی در مورد شعله ور شدن و انفجار باتری های گوشی های گالکسی نوت ۷ منتشر شده است.

سامسونگ اگر چه برای جمع آوری این گوشی ها در جهان فراخوان صادر کرده است، اما مدعی شده بود که کمتر از ۰.۰۱ درصد از گوشی‌های یاد شده در معرض خطر انفجار باتری هستند. حال مشخص شده تعداد این گوشی ها بیشتر از رقم تخمین زده شده است.

سامسونگ دیگر قصد ندارد، برای تولید باتری های جدید گوشی های نوت ۷ از یکی از زیرمجموعه‌های خود موسوم به Samsung SDI استفاده کند. مشکلات ناشی از استفاده از این باتری‌ها سامسونگ را به استفاده از باتری‌های تولیدی شرکت چینی ATL سوق داده که قبلا هم برخی باتری های مورد استفاده در گوشی نوت ۷ را که در چین و هنگ کنگ عرضه شده اند، تولید کرده بود.

از مجموع ۲.۵ میلیون گوشی نوت ۷ فروخته شده توسط سامسونگ باتری های ۶۵ درصد از آنها توسط Samsung SDI تولید شده و بنابراین باتری های ۱۶۲۵۰۰۰ واحد از این گوشی های جنجالی باید تعویض شود.

تا به حال ۳۵ مورد از آتش سوزی باتری های نوت ۷ گزارش شده که عمدتا در کره جنوبی رخ داده است. این در حالی است که دفتر سامسونگ در ایران هیچ فراخوانی برای تعویض باتری‌های گوشی نوت ۷ صادر نکرده و واکنشی نسبت به این خبر نداشته است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا