معرفی رایانه جمع و جوری که یک چهارم رسپبری پای اندازه دارد

موبنا – رسپبری پای (Raspberry Pi) یکی از کوچکترین رایانه های جهان محسوب می شود اما به تازگی محصولی جمع و جورتر از آن نیز معرفی شده است. این دستگاه که به نام آنین امگا۲ (Onion Omega2) شناخته می شود یک رایانه لینوکسی است که تنها ۵ دلار قیمت دارد. اما از یک رایانه فوق کوچک …

موبنا – رسپبری پای (Raspberry Pi) یکی از کوچکترین رایانه های جهان محسوب می شود اما به تازگی محصولی جمع و جورتر از آن نیز معرفی شده است. این دستگاه که به نام آنین امگا۲ (Onion Omega2) شناخته می شود یک رایانه لینوکسی است که تنها ۵ دلار قیمت دارد. اما از یک رایانه فوق کوچک و ارزان قیمت همانند این برای چه کاری می توان استفاده کرد؟

شرکت آنین رایانه امگا۲ را به عنوان دستگاهی برای اینترنت اشیا معرفی کرده است به این معنی که شما می توانید هر چیزی را به یک دستگاه متصل به اینترنت تبدیل کنید. دوست دارید یک کنسول بازی قدیمی، فضای ذخیره سازی متصل به شبکه یا یک دوربین امنیتی بسازید؟ شما می توانید این کارها و بسیاری موارد دیگر را با میکرورایانه هایی مانند رسپبری پای و اکنون امگا۲ انجام دهید.

امگا۲ تقریبا مشابه با رسپبری پای کار می کند، اگرچه چند تفاوت بین آنها وجود دارد. نخست، اندازه امگا۲ یک چهارم اندازه رسپبری پای است و از این رو راحت‌تر در فضاهای کوچک‌تر جای می گیرد. همچنین، این میکرورایانه دارای وای فای داخلی (رسپبری پای به یک افزونه نیاز دارد) است و نسخه ساده شده مبتنی بر لینوکس را اجرا می کند.

معرفی رایانه جمع و جوری که یک چهارم رسپبری پای اندازه دارد

با این وجود، رسپبری پای از نظر عملکرد جلوتر از امگا۲ قرار می گیرد. مدل رسپبری پای زیرو به پردازنده مرکزی یک گیگاهرتزی، و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم مجهز است، در شرایطی که امگا۲ دارای پردازنده ۵۸۰ مگاهرتزی، ۶۴ مگابایت حافظه رم و ۱۶ مگابایت حافظه ذخیره سازی است. از این رو کاربر بر اساس پروژه مد نظرش باید دستگاه مناسب خود را انتخاب کند.

آنین امگا۲ برای تامین مالی پروژه خود کمپینی را در وب سایت کیک استارتر راه اندازی کرده است. داک هایی ۱۵ دلاری نیز به همراه این میکرورایانه قابل خریداری هستند که درگاه های بیشتری را برای کار با لوازم جانبی مانند فضای ذخیره سازی در اختیار کاربر قرار می دهند.

 منبع: عصرایران| نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا