قانون شکنی فولکس واگن در ۲۰ کشور اروپایی

موبنا – نشریه “دی ولت” به نقل از منابع آگاه در کمیسیون اروپا نوشت: یکی از قوانینی که فولکس واگن نقض کرده، ممنوعیت اغراق در ادعاهای محیط زیستی از سوی شرکتها به منظور فروش بالاتر و همچنین شیوه‌های رقابت غیرمنصفانه است. طبق اعلام کمیسیون اروپا، کمیسر صنعت اروپا از فولکس واگن خواسته است تا به …

موبنا – نشریه “دی ولت” به نقل از منابع آگاه در کمیسیون اروپا نوشت: یکی از قوانینی که فولکس واگن نقض کرده، ممنوعیت اغراق در ادعاهای محیط زیستی از سوی شرکتها به منظور فروش بالاتر و همچنین شیوه‌های رقابت غیرمنصفانه است.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، کمیسر صنعت اروپا از فولکس واگن خواسته است تا به صورت داوطلبانه خسارت مصرف کنندگان اروپایی را جبران کند و دادگاه‌های ملی باید تشخیص دهند که آیا از نظر حقوقی مصرف کنندگان واجد دریافت خسارت هستند یا خیر.

کمیسر مصرف کننده کمیسیون اروپا برای اطمینان از اینکه برخورد منصفانه ای در قبال مصرف کنندگان اروپایی خواهد شد، به انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کننده در سراسر اتحادیه اروپا نامه نوشته است تا اطلاعات لازم را گردآوری کند. وی با گروه‌های مدافع حقوق مصرف کننده همکاری می کند تا فولکس واگن را برای جبران خسارت مشتریان اروپایی همانند مشتریان آمریکایی تحت فشار قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن متعهد شده میلیاردها یورو خسارت به مالکان خودروهای دیزلی آلاینده در آمریکا پرداخت کند اما تاکنون درخواستها برای پرداخت خسارت مشابه برای ۸.۵ میلیون خودروی آلاینده در اروپا را رد کرده است.

رگولاتورهای آمریکا سال گذشته پی بردند خودروهای دیزلی فولکس واگن به نرم افزاری مجهز است که کمک می‌کند میزان آلایندگی خودروها در زمان تستهای آلایندگی کمتر از سطح واقعی نشان داده شود. این غول خودروسازی آلمانی متعاقب این افشاگری اقرار کرد ۱۱ میلیون خودرو در سراسر جهان به این نرم افزار مجهز هستند.

فولکس واگن ۱۶.۲ میلیارد یورو (۱۸.۲ میلیارد دلار) برای پوشش هزینه اصلاح خودروهای آلاینده و هزینه‌های حقوقی و جریمه‌های مربوط به این رسوایی اختصاص داد و در پی اختصاص این رقم هنگفت، ۴.۱ میلیارد یورو (۴.۶۰ میلیارد دلار) ضرر عملیاتی برای سال ۲۰۱۵ گزارش کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا