یخچال های هوشمند خرید و پخت و پز را ساده می کنند

موبنا – به گزارش اکونومیک تایمز، بخش تولید لوازم خانگی Liebherr ابزار ارتباطی خاصی به نام SmartDeviceBox ابداع کرده که با نصب آن بر روی یخچال ها و فریزرها اتصال این ابزار به اینترنت و تسهیل تبادل اطلاعات ممکن می شود. سیستم یاد شده قابلیت یادگیری و خودآموزی دارد و لذا پس از مدتی استفاده …

موبنا – به گزارش اکونومیک تایمز، بخش تولید لوازم خانگی Liebherr ابزار ارتباطی خاصی به نام SmartDeviceBox ابداع کرده که با نصب آن بر روی یخچال ها و فریزرها اتصال این ابزار به اینترنت و تسهیل تبادل اطلاعات ممکن می شود.

home_2
سیستم یاد شده قابلیت یادگیری و خودآموزی دارد و لذا پس از مدتی استفاده از آن در منازل، یخچال های مجهز به سیستم مذکور از خلقیات و عادات غذایی مالکان خود مطلع می شوند و بر همین اساس برای کمک به فرایند پخت غذا و خرید مواد غذایی برنامه ریزی کرده و یادآوری های لازم را ارائه می دهند.
step_p1_1-768x532
سیستم خودآموز هوشمند مذکور برگرفته از فناوری مورد استفاده در دستیار صوتی کورتاناست که می تواند پس از مدتی تعامل با کاربر خود اولویت ها و علائق و سلائق وی را بیاموزد و بر همین اساس رفتار کند.

با توجه به ماژولار بودن یخچال های یاد شده به روز کردن ابزار فناوری نصب شده بر روی آنها به سادگی ممکن است. در گام اول SmartDeviceBox بررسی دقیق محتویات یخچال ها را با استفاده از دوربین و فناوری تشخیص هویت اشیا ممکن می کند. تصویربرداری از درون یخچال و برآورد دقیق محتویات ان نیز به سادگی ممکن خواهد بود.
step_p1_5-768x532
اطلاعات به روز شده به طور خودکار در فهرست موجودی یخچال ثبت می شود و کاربران با مرور سریع این فهرست می توانند برای خرید اقلام ضروری برنامه ریزی کنند. فهرست اقلام خرید هم از طریق app تلفن همراه خاص طراحی شده در هر زمان و مکان به راحتی قابل مشاهده خواهد بود. این app با ویندوز، آندروید و iOS سازگاری دارد.

تا به حال یک نمونه اولیه از این یخچال تولید شده ولی هنوز زمان دقیق عرضه مدل نهایی آن برای استفاده عموم مشخص نشده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا