هندوانه در آستانه ماه رمضان گران شد

موبنا – برخلاف وعده‌های که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار داده بود، قیمت هندوانه در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافت و نرخ هر کیلوگرم از این محصول به هزار و ۳۵۰ تومان در سطح خرده‌فروشی رسید. بنابراین گزارش نرخ هر کیلوگرم هندوانه در روزهای گذشته حدود ۹۵۰ تومان بود که با نزدیک …

موبنا – برخلاف وعده‌های که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار داده بود، قیمت هندوانه در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافت و نرخ هر کیلوگرم از این محصول به هزار و ۳۵۰ تومان در سطح خرده‌فروشی رسید.
بنابراین گزارش نرخ هر کیلوگرم هندوانه در روزهای گذشته حدود ۹۵۰ تومان بود که با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان قیمت این محصول افزایش‌ یافت. یکی از خرده‌فروشان خیابان جمال‌زاده شمالی تهران درباره دلایل افزایش قیمت این محصول می‌گوید: چند سالی است که با ورود ماه رمضان به تابستان و فصل گرم سال، قیمت هندوانه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار افزایش می‌یابد و ما نیز مجبوریم محصول خود را گران‌تر بفروشیم.

بنابراین گزارش افزایش قیمت محصولات به این شکل، بدعت بدی است که در ایام پر تقاضای سال صورت می‌گیرد و نوعی سوءاستفاده از شرایط است که موارد مشابه آن در محصولات دیگر و در ایامی مانند عید نوروز، محرم و سفر نیز شاهد هستیم و بازار رفتارهای غیرحرفه‌ای از خود نشان می‌دهد.

بنابر این گزارش، قیمت لیمو ترش نیز در ماه‌های گذشته سر به فلک کشیده و با وجود اینکه لیموترش تازه، به بازار آمده است اما کماکان نرخ این محصول بالا است و هر کیلوگرم لیموی تاز به ۲۰ هزار تومان و لیموی کهنه که با ضایعات همراه است، حدود ۵ هزار تومان فروش می‌رود.

بنابراین گزارش نرخ حدودی هر کیلوگرم از سایر محصولات در سطح خرده‌فروشی‌های شهر تهران به شرح زیر است:

-هندودانه ۱۳۵۰ تومان

-ملون و گرمک ۱۸۵۰تومان

-گیلاس تک دانه ۹۸۰۰ تومان

-آلبالو ۷۷۰۰ تومان

-موز ۴۹۵۰ تومان

-پرتقال والنسیا ۶۹۰۰ تومان

-زرد آلو ۴۵۰۰ تومان

-سیب گلاب ۲۸۰۰ تومان

-سیب زرد درجه یک ۴۵۰۰ تومان

-هلو ۴۸۰۰ تومان

-سیب زمینی ۱۲۰۰ تومان

-بادمجان ۲۰۰۰ تومان
پیاز ۱۰۰۰ تومان

-لیمو ترش ۱۹۸۰۰ تومان

-سیب زمینی ۱۲۰۰ تومان

-کدو ۱۵۰۰تومان

-هویچ ۱۵۰۰تومان

-گوجه فرنگی ۹۸۰ تومان

 منبع: نسیم آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا