فیلیپین به جمع مشتریان LNG ایران پیوست

موبنا – پس از اندونزی، فیلیپین هم به عنوان دومین کشور پرجمعیت جنوب شرق آسیا برای مشارکت با صنایع نفت و گاز ایران آستین‌ها را بالا زد و این کشور به طور رسمی خواستار خرید گاز و راه اندازی طرح های جدید تولید LNG در جنوب ایران شده است. بر این اساس دور جدید مذاکرات …

موبنا – پس از اندونزی، فیلیپین هم به عنوان دومین کشور پرجمعیت جنوب شرق آسیا برای مشارکت با صنایع نفت و گاز ایران آستین‌ها را بالا زد و این کشور به طور رسمی خواستار خرید گاز و راه اندازی طرح های جدید تولید LNG در جنوب ایران شده است.

بر این اساس دور جدید مذاکرات ایران و فیلیپین با انجام گفتگوهایی بین امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی و «درو آکوینو» مدیرعامل شرکت نفت فیلیپین (PNOC) در تهران انجام شد.

امیرحسین زمانی نیا در این دیدار با اشاره به ضرورت گسترش همکاری با فیلیپین در صنایع نفت، گاز و انرژی، گفت: فیلیپین علاقمند به احداث تاسیسات LNG در ایران با ظرفیت ١٨ میلیون تن در سال است.

این مقام مسئول همچنین از علاقمندی فیلیپین برای احداث تاسیسات LNG در ایران خبر داد و یادآور شد: آنها خواستار تامین گاز خوراک برای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه فیلیپین پیشنهاد داد این واحد تولید LNG در ایران از سوی کنسرسیومی از شرکت ملی نفت این کشور و یک شرکت اروپایی احداث خواهد شد، تاکید کرد: این کشور آسیایی خواستار تامین گاز خوراک مورد نیاز برای طرح یاد شده هستند.

معاون وزیر نفت از تدوام و گسترش همکاری با فیلیپین ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان ساخت: با ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی جزئیات پیشنهادهای طرف فیلیپینی مشخص‌تر و زمینه همکاری گسترده در زمینه گاز و پروژه‌های نفتی فراهم می‌شود.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا