انتقاد کری از سانسور مصاحبه درباره ایران

موبنا – به گزارش سی‌ان‌ان، جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از ویرایش گزینشی ویدئوی مربوط به نشست مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، آن را اقدامی “ناشیانه، احمقانه و بیجا” توصیف کرد. وی امروز – جمعه – در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد هرگز از کسی …

موبنا – به گزارش سی‌ان‌ان، جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا ضمن انتقاد از ویرایش گزینشی ویدئوی مربوط به نشست مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، آن را اقدامی “ناشیانه، احمقانه و بیجا” توصیف کرد.

وی امروز – جمعه – در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد هرگز از کسی نخواسته است بخش یا بخشهایی از این ویدئو را حذف کند و به دنبال مسئول انجام این کار است تا ببیند دلیل انجام آن چه بوده است.

درخواست کری برای تحقیق درباره ویرایش ویدئوی نشست مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا درمورد ایران در حالی صورت می‌گیرد که ابعاد این اقدام لحظه به لحظه در محافل خبری و سیاسی آمریکا در حال گسترش است و تعدادی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره نیز خواستار تحقیق در این مورد شده‌اند.

از سوی دیگر، جیسون چیفیتز – رییس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا – نیز با ارسال نامه‌ای به جان کری ضمن تاکید بر اهمیت محتوای این نشست مطبوعاتی، خواستار افشای نام و عنوان شغلی فرد یا افرادی شده است که خواستار حذف بخش یا بخشهایی از این ویدئو شده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا حذف بخشی از ویدیوی نشست مطبوعاتی این وزارتخانه درمورد ایران در سال ۲۰۱۳ را تایید کرده است اما تاکنون اعلام نکرده است که این اقدام به درخواست چه کسی صورت گرفته است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا