سامسونگ رقابت در بازار فناوری‌های پوشیدنی را داغ‌تر می سازد

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – در شرایطی که رشد فروش گوشی های هوشمند رو به کاهش است، سامسونگ و اپل، دو غول برتر دنیای فناوری، مبارزه برای در اختیار گرفتن جایگاه نخست در بازار فناوری های پوشیدنی دنبال می کنند. سامسونگ به تازگی از دو محصول جدید پوشیدنی رونمایی کرده است که یکی از آنها …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – در شرایطی که رشد فروش گوشی های هوشمند رو به کاهش است، سامسونگ و اپل، دو غول برتر دنیای فناوری، مبارزه برای در اختیار گرفتن جایگاه نخست در بازار فناوری های پوشیدنی دنبال می کنند. سامسونگ به تازگی از دو محصول جدید پوشیدنی رونمایی کرده است که یکی از آنها نسخه بروزرسانی شده دستبند تناسب اندام سامسونگ است که گیر فیت ۲ نام دارد و برچسب قیمت ۱۷۹ دلاری را یدک می کشد و محصول دیگر هدفون بی سیم به نام گیر آیکان‌اکس است که ۱۹۹ دلار قیمت دارد.
بنابر گزارش شرکت پژوهشی IDC، رشد فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان طی سه ماه نخست سال جاری میلادی تغییر خاصی نداشته و کمترین میزان رشد سالانه ثبت شده است اما در بازار فناوری های پوشیدنی شاهد رشد ۶۷ درصدی فروش بوده ایم. انتظار می رود رشد فروش گوشی های هوشمند در سال جاری میلادی تنها ۳.۱ درصد باشد که بسیار کمتر از رشد ۳۸ درصدی مورد انتظار برای بازار فناوری های پوشیدنی است.
سامسونگ گیر فیت ۲ کمک به مصرف کنندگان برای استقلال هرچه بیشتر از گوشی های هوشمند و ارائه برخی ویژگی های ساعت هوشمند را هدف قرار داده و از این رو پیش بینی می شود رقابت با اپل و فیت بیت که در حال حاضر شرکت پیشرو در بازار پوشیدنی های هوشمند محسوب می شود، داغ‌تر از گذشته شود.
2
مهم‌ترین بروزرسانی صورت گرفته در دستبند هوشمند سامسونگ قابلیت استفاده از GPS به صورت مستقل است که به کاربران اجازه می دهد بی نیاز از گوشی هوشمند کارهایی مانند مسیریابی روی نقشه و بررسی شرایط سرعت خود هنگام دویدن را انجام دهند. با پشتیبانی از شبکه ۴G و اپلیکیشن اسپاتیفای، کاربران می توانند به آهنگ های مورد علاقه خود بی نیاز از حمل دستگاه دیگری گوش دهند. گیر فیت ۲ به طور میانگین از عمر باتری سه تا چهار روز سود می برد.
همانند دیگر دستبندهای تناسب اندام، سامسونگ گیر فیت ۲ توانایی ردیابی فعالیت های کاربر را دارد و به صورت خودکار مواردی مانند گام ها، خواب و ضربان قلب را زیر نظر می گیرد. با ارائه بازخورد فوری روی نمایشگر دستبند، کاربر می تواند از این که ضربان قلب وی هنگام ورزش کردن در محدوده هدف تعیین شده قرار دارد، اطمینان حاصل کند. سامسونگ نمایشگری بزرگتر و روشن‌تر را در گیر فیت ۲ نسبت به نسل پیشین این گجت بکار گرفته تا مشاهده آن زیر نور خورشید آسان‌تر باشد.
لبه های گرد گیر فیت ۲ پوشیدن آن را راحت‌تر ساخته و با توجه به بهره‌مندی از ویژگی مقاومت در برابر آب دیگر نیازی نیست تا کاربر به طور مرتب آن را از دست خود باز کند.
3
بنابر بررسی های صورت گرفته، دلیل اصلی خرید یک فناوری پوشیدنی توسط مردم سلامتی است. تولیدکنندگان این دستگاه ها نیز از این نکته آگاه بوده و محصولات جدید سامسونگ یعنی گیر فیت ۲ و گیر آیکان‌اکس نیز با اپلیکیشن S Health سامسونگ کار می کنند.
هنگامی که دستبند گیر فیت ۲ با گوشی هوشمند جفت می شود امکان دریافت پیام های متنی و ارسال جواب هایی مانند “اکنون مشغول ورزش هستم. ساعت ۱۰ با شما تماس خواهم گرفت” را فراهم می کند. همچنین امکان همگام سازی این دستبند با تعدادی اپلیکیشن های اندرویدی مانند Runkeeper یا Strava برای ویژگی های تناسب اندام و Google Play Music یا Pandora برای استریم موسیقی فراهم می شود.
بنابر اعلام سامسونگ، حدود ۷۵ درصد از مصرف کنندگان دوست دارند هنگام ورزش کردن به موسیقی گوش دهند و همانند گیر فیت ۲، هدفون بی سیم گیر آیکان‌اکس نیز از شبکه ۴G و حافظه ذخیره سازی برای موسیقی پشتیبانی می کند. این دو گجت می توانند با یکدیگر و گوشی هوشمند از طریق فناوری بلوتوث جفت شوند.
هدفون بی سیم گیر آیکان‌اکس سبک وزن بوده و با انواع مختلف اشکال گوش با توجه به سه سری در اندازه و رنگ های مختلف قابل استفاده است. این هدفون در برابر عرق مقاوم است و به صور میانگین از طول عمر باتری ۳.۶ ساعت سود می برد. هنگامی که گیر آیکان‌اکس از طریق بلوتوث با یک گوشی هوشمند جفت می شود امکان پاسخ به تماس های دریافتی را ارائه کرده و می تواند با تعدادی از اپلیکیشن های اندرویدی برای استریم موسیقی و نظارت بر تناسب اندام همگام شود.
پیش فروش دستبند گیر فیت ۲ از روز جمعه در وب سایت سامسونگ و فروشگاه های خرده فروشی محلی آغاز شده و انتظار می رود عرضه آن به بازار نیز از دهم ژوئن آغاز شود. هدفون گیر آیکان‌اکس نیز از ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا