ماهي غول پيگري كه ۲۰ متر طول دارد + عكس

موبنا – محققان این گونه ماهی‌ مرکب‌ها را ابتدا در سال ۱۶۳۹ در ساحل ایسلند پیدا کردند. با وجود این، این هیولاهای دریایی به حدی بزرگ هستند که به جانوران افسانه‌ای بیشتر شباهت دارند و با انتشار اولین عکس گرفته شده از این جانور در سال ۲۰۰۴، وجود چنین جانور دریایی به واقعیت پیوست. محققان …

موبنا – محققان این گونه ماهی‌ مرکب‌ها را ابتدا در سال ۱۶۳۹ در ساحل ایسلند پیدا کردند. با وجود این، این هیولاهای دریایی به حدی بزرگ هستند که به جانوران افسانه‌ای بیشتر شباهت دارند و با انتشار اولین عکس گرفته شده از این جانور در سال ۲۰۰۴، وجود چنین جانور دریایی به واقعیت پیوست.

مركب ماهي

محققان با کشف این ماهی مرکب به دنبال آن بودند که این جانور چقدر رشد می‌کند. آنها در مطالعات قبلی خود که روی بیش از ۱۳۰ گونه انجام داده بودند، اعلام کردند که هیچ کدام از این گونه بزرگ‌تر از ۱۳ متر نیستند.

همچنان، تحقیقات قبلی برآورد می‌کنند که صدها هزار ماهی مرکب غول‌پیکر در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند و دانشمندان دانشگاه «سنت اندروز» اسکاتلند معتقدند که این گونه حتی بیشتر از حدی که تصور می‌شد، می‌توانند رشد کنند.

تجزیه و تحلیل‌های آماری حاکی از آن است که ماهی مرکب غول‌پیکر در نهایت می‌تواند تا ۲۰ متر نیز رشد کند. محققان در این داده‌ها، طول بدن ۱۶۴ ماهی‌ مرکب، طول بدن ۳۹ ماهی با اندازه استاندارد را اندازه‌گیری کردند که شامل طول بدن آنها به اضافه طول بلندترین بازوی آنها و نیز طول بدن ۴۷ ماهی مرکب با طول کل بدن بود که طول بدن آنها را با طول شاخک‌ها دربرمی‌گرفت.
محققان در ۴۶ نمونه، اندازه نوک دهان آنها را نیز در امتداد طول بدن آنها اندازه‌گیری کردند.

اندازه نوک دهان می‌تواند به پیش‌بینی طول بدن کمک کند. آنها در نهایت دریافتند که طول بدن ماهی‌های مرکب می‌تواند از ۳ متر تا ۲۰ متر برسد. به گفته آنها، اندام‌های این گونه ماهی در گذر زمان کشیده می‌شود که باعث بلندتر شدن طول بدن این ماهی می‌شود.

مردم نیوزلند و اسپانیا گاهی گونه‌هایی از ماهی‌های مرکب غول‌پیکر را جمع می‌کنند. هر چه اندازه این ماهی‌ بزرگ‌تر می‌شود، احتمال خورده شدن آنها توسط نهنگ‌های عنبر کم‌تر می‌شود.

 منبع: اتاق خبر۲۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا