یورو ۲۰۱۶ و معرفی اجمالی ستاره های هر دوره

موبنا – تا آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۶ به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در سومین بخش با ستاره جام ۱۹۶۸ که در ایتالیا برگزار شد آشنا شوید: ۱۹۶۸ – دینو زوف Dino Zoff دینو زوف دروازه‌بان تیم منتخب آن دوره از رقابت‌ها بود، خوش درخشید و ثابت کرد که دروازه‌بان بزرگی است …

موبنا – تا آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۶ به معرفی اجمالی ستاره های هر دوره خواهیم پرداخت. در سومین بخش با ستاره جام ۱۹۶۸ که در ایتالیا برگزار شد آشنا شوید:

7nx0qOhA2Ke1

۱۹۶۸ – دینو زوف Dino Zoff

دینو زوف دروازه‌بان تیم منتخب آن دوره از رقابت‌ها بود، خوش درخشید و ثابت کرد که دروازه‌بان بزرگی است و ارزش اعتماد مربیان را دارد.

او در یورو ۱۹۶۸ خوش درخشید و وقتی ۴۰ ساله بود باز هم دین خود را به فوتبال ملی ایتالیا ادا کرد. ۲ سال در اودینزه بازی کرد و یازده سال در یوونتوس درخشید. به چالش کشیدن تاریخ با ۲۲ سال بازی در سطح اول فوتبال حرفه‌ای جهان.

2TrQ8Bfaw9Yk

سال عجیبی بود، اما در دور دوم، ایتالیا به سختی با نتیجه ۴ بر ۳ بلغارستان را در مجموع دو دیدار از پیش رو برداشت. شوروی پس از شکست دو بر صفر در دیدار رفت، در دیدار برگشت با سه گل مجارستان را شکست داد تا سومین حضور متوالی خود را در مرحله نهایی یورو جشن بگیرد. انگلیس قهرمان جام جهانی با نتیجه سه بر یک از سد اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی عبور کرد و یوگوسلاوی مقتدرانه با نتیجه ۶ بر دو فرانسه را از پیش رو برداشت.

 

g7U7BDkeOkZ8

دیدار فینال مسابقات در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۶۸، در حضور ۶۸۸۱۷ نفر در استادیوم المپیک شهر رم، مابین دو تیم ایتالیا و یوگوسلاوی. دراگان ژاییچ برای یوگوسلاوی گل زد و آنجلو دومنگینی گل تساوی ایتالیا را در دقیقه ۸۰ به ثمر رساند. پس از تساوی یک بر یک در مجموع ۱۲۰ دقیقه، رای به بازی تکراری صادر شد.

در تاریخ دهم ژوئن لوییجی ریوا و پیتر آناستاسی برای ایتالیا گلزنی کردند تا در حضور ۳۲۸۶۶ نفر، ایتالیا با دو گل پیروز میدان شود و سومین قهرمان مسابقات لقب بگیرد.

 

 منبع: افکار نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا