عربستان در لیست سیاه قرار گرفت

موبنا – به گزارش «رویترز»، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، روز پنجشنبه در گزارشی با انتقاد شدید از ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی، آن را به کشتن کودکان یمنی متهم و خاطرنشان کرد که این ائتلاف در فهرست سیاه نیروهایی که حقوق کودکان را در جریان جنگ نادیده می‌گیرند، قرار گرفته است. بان کی‌مون در …

موبنا – به گزارش «رویترز»، «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، روز پنجشنبه در گزارشی با انتقاد شدید از ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی، آن را به کشتن کودکان یمنی متهم و خاطرنشان کرد که این ائتلاف در فهرست سیاه نیروهایی که حقوق کودکان را در جریان جنگ نادیده می‌گیرند، قرار گرفته است.

بان کی‌مون در گزارش خود تصریح کرد: ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی، مسئول کشتار و زخمی کردن ۶۰ درصد از کودکان در یمن در سال گذشته است. طبق این گزارش، در سال گذشته در حملات ائتلاف سعودی ۵۱۰ کودک کشته و ۶۶۷ کودک زخمی شده‌اند.

گزارش دبیرکل سازمان ملل تأکید کرده است، نیمی از اهدافی که ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی در یمن هدف قرار داده مدرسه و بیمارستان بوده‌اند.

ائتلاف سعودی از ۶ فروردین سال گذشته با تشکیل کمپینی متشکل از برخی رژیم‌های مرتجع عربی عملیات خود را در یمن با هدف سرکوب جنبش مردمی «انصارالله» آغاز کرد.

بان کی‌مون در گزارش خود عنوان کرد: «با تشدید درگیری‌ها (حقوق) کودکان به‌طور گسترده نقض شده است».

طبق این گزارش، گروه «القاعده شبه‌جزیره عربستان» نیز در فهرست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارد.

سازمان ملل در گزارش خود تصریح کرده است: گروه‌هایی در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند که کودکان را به‌عنوان سرباز به خدمت می‌گیرند، کودکان را مورد تجاوز، اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهند، در حملات آنها کودکان کشته و معلول می‌شوند، به بیمارستان‌ها و مدارس حمله می‌کنند و کودکان را به گروگان می‌گیرند.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا