مرد ۳۴ ساله بر اثر صاعقه‌زدگی جان باخت

موبنا – علی دل‌خروشان اظهار داشت: عصر دیروز حادثه صاعقه زدگی در روستای تخویج شهرستان درمیان به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان اعلام شد که بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ اسدیه به محل حادثه اعزام شد. وی افزود: این حادثه ۴ مصدوم داشت که در حین کار ساختمانی دچار صاعقه‌زدگی شده بودند، یکی از مصدومان فردی …

موبنا – علی دل‌خروشان اظهار داشت: عصر دیروز حادثه صاعقه زدگی در روستای تخویج شهرستان درمیان به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان اعلام شد که بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ اسدیه به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: این حادثه ۴ مصدوم داشت که در حین کار ساختمانی دچار صاعقه‌زدگی شده بودند، یکی از مصدومان فردی ۳۴ ساله‌ای بود که دچار سوختگی شدید و ایست قلبی تنفسی شده بود.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: بلافاصله پس از رسیدن تکنسین‌های اورژانس احیاء قلبی ریوی پیشرفته آغاز و مصدوم به بیمارستان خاتم‌الانبیاء اسدیه اعزام شد که متأسفانه علی‌رغم تلاش عوامل اورژانس و کادر درمانی مصدوم برنگشت و جان باخت. وضعیت عمومی ۳ مصدوم دیگر این حادثه مطلوب گزارش شده است.

دل‌خروشان با اشاره به اینکه بیشتر قربانیان صاعقه زدگی افرادی هستند که در محیط‌های باز کار می‌کنند، توصیه کرد: در مواقعی که آب و هوا نامساعد است و احتمال رعد و برق وجود دارد بهتر است از منزل خارج نشوند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورتی که در مکانی هستند که سرپناهی برای مراقبت از خود ندارند، به زیرِ کوتاه‌ترین درختی که در اطرافشان است، رفته و اگر در اتومبیل هستند از آن پیاده نشوند و از پوشیدن لباس‌ و کفش خیس و قرار گرفتن در کنار اجسام فلزی پرهیز کنند.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا