بستن پناهجوی عراقی به درخت در شرق آلمان

موبنا – روزنامه آلمانی زشزیشه تسایتونگ و همچنین روزنامه آلمانی “بیلد” روز پنج‌شنبه (۱۳ خرداد / ۲ ژوئن) گزارش دادند که چندین مرد یکی از پناهجویان عراقی مستقر در شهر آرنسدورف در ایالت زاکسن در شرق آلمان را با کابل به درختی بستند. گفته می‌شود که این حادثه روز اول خرداد (۲۱ ماه مه) رخ …

موبنا – روزنامه آلمانی زشزیشه تسایتونگ و همچنین روزنامه آلمانی “بیلد” روز پنج‌شنبه (۱۳ خرداد / ۲ ژوئن) گزارش دادند که چندین مرد یکی از پناهجویان عراقی مستقر در شهر آرنسدورف در ایالت زاکسن در شرق آلمان را با کابل به درختی بستند.

گفته می‌شود که این حادثه روز اول خرداد (۲۱ ماه مه) رخ داده و ماموران پلیس در نظر داشته‌اند در این باره خبری منتشر نکنند، اما با پخش یک ویدئو از این حادثه در اینترنت پلیس شهر آرنسدورف نیز مجبور شده‌این حادثه را رسما فاش کنند.

در بیانیه‌ای در این باره خاطرنشان شده است که پناهجوی عراقی بیماری روحی دارد و در یک بیمارستان مغز و اعصاب در همین منطقه مداوا می‌شود. گفته می‌شود که او مشکلی با کارت تلفن‌همراهش داشته و برای سومین بار به این فروشگاه رفته بود.

هنگامی که کارکنان فروشگاه به این پناهجو گفته‌اند که شارژ تلفن‌اش خالی است، او خشمگین شده است. در ویدئویی که از این حادثه منتشر شده، دیده می‌شود که این مرد جوان با یک بطری در دست جلوی صندوق پرداخت پول فروشگاه ایستاده و با کارمندان فروشگاه بحث می‌کند.

در ادامه ویدئو دیده می‌شود که ناگهان چهارمرد به سوی پناهجوی عراقی می‌آیند، بطری را از دست‌اش می‌گیرند و او را کتک‌زده و به بیرون از فروشگاه می‌برند. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که این مردان تی‌شرت‌هایی برتن داشتند که روی آنها نوشته شده بود: گروه های دفاعی شهروندی.

در این ویدئو می‌توان دید که هیچ یک از کارکنان فروشگاه در انتقال پناهجوی عراقی به بیرون از فروشگاه دخالت نمی‌کند. تنها صدای زنی می‌آید که می‌گوید: «تاسف‌بار است که نیاز به گروه‌های دفاعی شهروندی است.»

در گزارش پلیس از این حادثه آمده است که ماموران این مرد را در حالی که با کابل به درختی بسته شده بود یافتند. مردانی که او را به درخت بسته بودند به ماموران گفته‌اند که آنها با این اقدام می‌خواسته‌اند از فرار او جلوگیری کنند.

گفته شده که این پناهجو سپس به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته است. اما پس از حادثه درباره هویت چهار مهاجم خبری منتشر نشد، زیرا طبق ادعای پلیس “در شرایط حساس روز حادثه امکان ثبت مشخصات این افراد وجود نداشت”.

پلیس آرنسدورف اعلام کرده که پرونده‌ای علیه پناهجوی جوان عراقی به خاطر تهدید شهروندان گشوده شده و پرونده‌ای نیز برای چهارنفری که او را به درخت بسته بودند تشکیل شده است. این افراد که مشخصاتی از آنها در دست پلیس نیست، متهم به سلب آزادی دیگران شده‌اند.

گفته می‌شود یکی از چهارنفری که پناهجوی عراقی را به زور به خارج از فروشگاه برده و او را به درخت بسته، از کارمندان شهرداری و عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان آرنسدورف است.

 منبع: العالم

دکمه بازگشت به بالا