اقتصاد و انرژی در هفته ای که گذشت

موبنا – اقتصاد و انرژی در هفته ای که گذشت به شرح ذیل می باشد: تورم روستایی تک رقمی شد/بیشترین کاهش در خوراکی ها مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار‌های روستایی کشور در اردیبهشت ۱۳۹۵ را منتشر کرد. در کمیسیون اقتصادی مجلس نهم چه گذشت؟/ طرح های بزرگی که ناتمام …

موبنا – اقتصاد و انرژی در هفته ای که گذشت به شرح ذیل می باشد:

تورم روستایی تک رقمی شد/بیشترین کاهش در خوراکی ها
مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار‌های روستایی کشور در اردیبهشت ۱۳۹۵ را منتشر کرد.

در کمیسیون اقتصادی مجلس نهم چه گذشت؟/ طرح های بزرگی که ناتمام ماندند
مجلس نهم سرانجام به پایان کار خود رسید، اما کماکان طرح ها و لوایحی روی زمین مانده که مجلس دهمی ها نباید آنها را فراموش کنند.

سهم مالیات در درآمد دولت باید افزایش یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سهم مالیات ها در درآمدهای دولت باید تا ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

صادرات محرک خروج صنعت برق از رکود/ وجود ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت برق
اصلاح ساختار اقتصاد برق برای خروج از چالش های موجود و نادیده گرفته شدن بخش خصوصی در تعاملات بین المللی از مهم ترین محورهای نشست سندیکای صنعت برق بود.

نیروی انسانی، ستون توسعه پایدار اقتصادی
کارشناسان اقتصادی معقدند که مهمترین عوامل در توسعه اقتصادی کشور، نیروی انسانی کارآمد،درآمد ملی مناسب و سرمایه گذاری در بخش صنعت است.

قطعی آب در کمین است
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: مصرف معقول آب برای یک واحد مسکونی در ماه حدود ۱۸ متر مکعب است چنانچه یک واحد مسکونی بیش از ۴۰ متر مکعب آب مصرف کند به قطعی منجر خواهد شد.

قابلیت صادرات برق و گاز به اروپا وجود دارد/ آب مشترکین پرمصرف قطع می شود
وزیر نیرو از قابلیت کشور برای صادرات برق و گاز به اروپا خبر داد و گفت: تحقق این امر به تامین زیرساخت های لازم نیاز دارد.

فهرست واگذاریهای امسال سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام شد
سازمان خصوصی‌سازی‌ فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال ۹۵ را منتشر کرد.

بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به تولیدکنندگان برق/خاموشی، کشور را در بر می گیرد؟
به گفته اعضای سندیکای تولیدکنندگان برق، وزارت نیرو بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان بخش خصوصی برق بدهکار است که این امر ادامه حیات نیروگاه ها را به چالش کشیده است.

جایگاه بهره وری در افزایش رشد اقتصادی
یک کارشناس اقتصادی گفت: درحال حاضر بهره وری درکشور ما بسیار پایین است و همین امر در کنار عوامل دیگر به کاهش رشد اقتصادی دامن زده است.

روابط اقتصادی پرتغال و ایران توسعه می یابد/پيشنهاد برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور
وزیر مشاور در امور بین الملل وزارت خارجه کشور پرتغال در دیدار با رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

اصرار به کاهش تورم ، تداوم رکود را به دنبال دارد
رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت:در حال حاضر دولت با مهار تورم بر رکود اقتصادی کشور دامن می زند.

پایان خرداد، آخرین مهلت تسليم اظهارنامه مالياتي صاحبان مشاغل
سازمان امور مالياتي کشور با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد: صاحبان مشاغل فقط تا پايان خردادماه مهلت دارند اظهارنامه مالياتي براي عملکرد سال ۱۳۹۴را ارائه دهند.

بار اصلی مدیریت مصرف برق روی دوش توزیع است
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بار اصلی مدیریت انرژی برق روی دوش بخش توزیع است و به همین دلیل باید برنامه ها در این زمینه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رشد اقتصادی در گرو ارائه تسهیلات به بخش تولیدی
کارشناسان اقتصادی معتقدند که بانک ها با ارائه تسهیلات و همچنین کاهش نرخ سود می توانند به بخش تولید و در نهایت به رشد اقتصادی کمک کنند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا