ایسر از دو لپ‌تاپ هیبریدی با نام سوئیچ وی ۱۰ و سوئیچ وان رونمایی کرد

موبنا – ایسر دو کامپیوتر هیبریدی جدید و خوش قیمت را در کامپیوتکس ۲۰۱۶ معرفی کرده است. البته این دو محصول پیش از این رویداد معرفی شده بودند. هر دو محصول از پردازنده چهار هسته‌ای اینتل Atom بهره می‌برند و دارای نمایشگری ۱۰ اینچی با پنل IPS و قابلیت پشتیبانی از چند لمس به طور …

موبنا

ایسر دو کامپیوتر هیبریدی جدید و خوش قیمت را در کامپیوتکس ۲۰۱۶ معرفی کرده است. البته این دو محصول پیش از این رویداد معرفی شده بودند. هر دو محصول از پردازنده چهار هسته‌ای اینتل Atom بهره می‌برند و دارای نمایشگری ۱۰ اینچی با پنل IPS و قابلیت پشتیبانی از چند لمس به طور همزمان هستند. سیستم عامل هر دو دستگاه نیز ویندوز ۱۰ است. این دو محصول جدید که Switch V10 و Switch One نام دارند در سه ماهه آینده (میلادی) روانه بازار می‌شود و قیمت آن‌ها نیز در آمریکای شمالی بین ۱۹۹ تا ۲۴۹ دلار است.

کامپیوتر هیبریدی اینتل

این روز‌ها فروش کامپیوتر‌های هیبریدی به خصوص در کشور‌های توسعه یافته رو به افزایش است. سال گذشته شرکت اینتل اعلام کرده بود که تقاضا برای کامپیوتر‌های هیبریدی سال به سال ۱.۵ برابر می‌شود و انتظار می‌رود که امسال نیز این رشد ادامه یابد. همین موضوع باعث شده که این طبقه از محصولات در بین شرکت‌های تولید کننده محبوب‌تر شوند. در حال حاضر بسیاری از مردم مایل هستند که تبلتی کوچک داشته باشند که البته دارای کیبورد فیزیکی نیز هست.

در واقع کامپیوتر‌های هیبریدی بازار کامپیوتر‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها را هدف گرفته‌اند که البته در زمینه پایین‌رده‌ها موفقیت‌هایی نیز داشته‌اند. با این اوصاف اگر سویچ وی ۱۰ و سویچ وان در سه ماه سوم سال جاری میلادی روانه بازار شوند،‌ یکی از ارزان‌ترین‌ها خواهند بود.

هر دو محصول دارای پردازنده چهار هسته‌ای اینتل اتم هستند که از مشخصات آن می‌توان به چهار هسته ۲ مگابایت کش، فرکانس ۱.۴۴ گیگاهرتز و بالاتر، نسل هشتم از پردازنده گرافیکی اینتل HD با ۱۲ یا ۱۶ واحد گرافیکی و ۲W TDP اشاره کرد. این دو لپ‌تاپ دارای نمایشگری ۱۰ اینچی با پنل IPS هستند که اطلاعاتی در خصوص رزولوشن آن‌ها ارائه نشده است اما به نظر می‌رسد که ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل باشد. هر دو دستگاه دارای لولای مغناطیسی محکمی هستند که از طریق آن می‌توان دستگاه را در هر حالتی قرار دارد. با کمک این لولا کامپیوتر مذکور می‌تواند به صورت نوت‌بوک، تبلت و حالت تبلت روی پایه قرار گیرد.

کامپیوتر هیبریدی اینتل

قدرتمندترین محصول بین این دو دستگاه، ایسر سوئیچ وی ۱۰ است که شماره مدل SW3-017 را دارد و البته بدنه آن نیز باریک‌تر است. این محصول در پنج رنگ سفید، مشکی، زمردی، قرمز و سرمه‌ای روانه بازار می‌شود که پوشش آن نیز فلزی است. در بخش پشتی این دستگاه شاهد سنسور اثر انگشت هستیم. نمایشگر آن توسط شیشه ضد میکروب گوریلا گلس پوشانده شده که هم از پنل آن محافظت می‌کند و هم در برابر میکروب مقاومت بالایی دارد و شرکت تولید کننده اعلام کرده که در برابر هر نوع میکروارگانیسمی مقاوم است. کامپیوتر مذکور در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی روانه بازار می‌شود و از سایر مشخصات آن می‌توان به دوربین پشت، دوربین مکالمات تصویری و شبکه دوگانه MIMO 802.11ac اشاره کرد. این محصول از پورت USB Type-C بهره می‌برد که عمل تبادل اطلاعات را با سرعتی نظیر USB 3.0 انجام می‌دهد.

یک کیبورد باریک برای سوئیچ وی ۱۰ عرضه شده که درون جعبه دستگاه قرار دارد. افرادی هم که به ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی و دو پورت USB Type-A نیاز دارند باید آن را به صورت لوازم جانبی برای دستگاهشان خریداری کنند که فعلا قیمت آن مشخص نیست.

ایسر سوئیچ وی ۱۰ از ماه سپتامبر با قیمت ۲۴۹ دلار در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و در ماه آگوست نیز شاهد عرضه آن در اروپا، خاورمیانه و آفریقا خواهیم بود.

کامپیوتر هیبریدی اینتل

ایسر سوئیچ وان که شماره مدل SW1-011 را دارد، محصولی پایه است و از بدنه فلزی برس خورده خاکستری رنگ بهره می‌برد. بدنه این دستگاه در مقایسه با سوئیچ V10 کمی ضخیم‌تر است. این محصول از حافظه فلش پشتیبانی می‌کند و در بخش جلویی و پشتی آن نیز دوربین وجود دارد. وای‌فای، کارت‌خوان micro-SD، پورت USB و خروجی HDMI از جمله قابلیت‌های این محصول هستند.

کامپیوتر هیبریدی اینتل

بازار هدف این محصول کودکان و افرادی است که زیاد مایل به پرداخت هزینه برای کامپیوتر هیبریدی‌شان نیستند. این محصول در آمریکای شمالی با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شود و قیمت آن در اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۲۴۹ یورو خواهد بود.

اگر به ماه آوریل بازگردیم، اپنتل پلتفرم جدیدی را برای کامپیوتر‌های پایین‌رده با نام Apollo Lake معرفی کرد که از برخی قابلیت‌های کامپیوترهای تبلت مانند پشتیبانی می‌کرد. به نظر می‌رسد که تولید کنندگان کامپیوتر اواخر امسال با دنبال کردن راه ایسر به سراغ پلتفرم مذکور بیایند.

 منبع: زومیت|نویسنده: سعید میرزاپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا