امسال ۱.۵ میلیارد گوشی هوشمند جدید عرضه می‌شود

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگرچه رقم یاد شده قابل ملاحظه به نظر می‌رسد، ولی پیش از این احتمال می‌رفت در سال ۲۰۱۶ میلادی رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به ۵.۷ درصد برسد. لازم به ذکر است که سال گذشته بازار جهانی گوشی رشد ۱۰.۵ درصدی را تجربه کرد و در سال قبل از آن هم …

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگرچه رقم یاد شده قابل ملاحظه به نظر می‌رسد، ولی پیش از این احتمال می‌رفت در سال ۲۰۱۶ میلادی رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به ۵.۷ درصد برسد. لازم به ذکر است که سال گذشته بازار جهانی گوشی رشد ۱۰.۵ درصدی را تجربه کرد و در سال قبل از آن هم این بازار رشد ۲۷.۸ درصدی را پیش‌رو داشت.

به هر حال پیش‌بینی شده است که امسال در مجموع ۱.۴۸ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند جدید وارد بازار شود و با میانگین رشد سالانه ۵ درصدی این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱.۸۴ میلیارد دستگاه برسد.

امسال 1.5 میلیارد گوشی هوشمند جدید عرضه می‌شود

مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است امسال هم اندروید حاکمیت بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست می‌گیرد و گوشی‌های ارزان بیشترین محبوبیت را بین کاربران جهانی دارند. مرکز IDC همچنین گفته است در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه جهانی آیفون ۲ درصد کاهش میابد.

البته این کاهش فروش برای اپل موقتی خواهد بود. زیرا گوشی ۴ اینچی آیفون SE بار دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند اپل رونق می‌دهد و قراردادهای این شرکت با چین می‌تواند بار دیگر موفقیت آن در بازار را تضمین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا