آشپزی بدون‌ وسیله در دل طبیعت

موبنا – همه ما می‌دانیم که برای یک کوله‌پشتی گردی خوب و خوش بهتر است که سبک سفر کنیم و از همراه بردن وسایل غیرضروری پرهیز کنیم. با این وجود بسیاری از وسایل سنگین ما مربوط به پخت غذا ست که به هیچ‌وجه نمی‌توان از خیرش گذشت. اما برای این تفریح خوب و دوست داشتنی راه‌های …

موبنا – همه ما می‌دانیم که برای یک کوله‌پشتی گردی خوب و خوش بهتر است که سبک سفر کنیم و از همراه بردن وسایل غیرضروری پرهیز کنیم. با این وجود بسیاری از وسایل سنگین ما مربوط به پخت غذا ست که به هیچ‌وجه نمی‌توان از خیرش گذشت.

اما برای این تفریح خوب و دوست داشتنی راه‌های ساده و بدون وسایل اضافی هست که البته هیجانش را هم دوچندان می‌کند.
امروز می‌خواهیم ۵ مدل آشپزی در پیک‌نیک را با شما درمیان بگذاریم البته اگر دست از سر کباب درست کردن بردارید، کمی تنوع بدهید و قصد نداشته باشید هربار به گردشی می روید مرغ یا گوشت به سیخ بکشید.
۶ تکنیک آشپزی در طبیعت
۱.غذایتان را داخل برگ‌های وحشی بپیچید
گوشت، مرغ یا اگر ماهی تازه گرفته اید، داخل برگ‌های وحشی همان منطقه بپیچید و با یک شاخه تازه و نرم دورش را ببندید و روی ذغال یا کنار آتش بگذارید تا خوب بپزد. برگ‌های طبیعی به غذایتان عطر و طعم بی نظیری می‌بخشد.
می‌توانید هم سیب زمینی و هویج و بادمجان و کدو را خرد کنید و داخل برگ بپیچید و بگذارید کنار آتش بپزد.
البته حواستان باشد از چه برگ‌هایی استفاده می‌کنید. برگ گردو، برگ مو، برگ فندوق یا گیلاس می‌تواند مناسب باشد. اما برگ چنار به دلیل آلرژی‌زایی توصیه نمی‌شود. مراقب باشید همه برگ‌های خوراکی نیستند و ممکن است باعث مسمومیت شوند. اگر برگ گیاهان را نمی‌شناسید مطلقا از آن‌ها استفاده نکنید.
۲. با لیوان کاغذی آب‌جوش درست کنید.
برای جوش آوردن آب نیازی نیست حتما کتری بزرگ و سنگینی را با خود حمل کنید. می‌توانید آب را داخل لیوان کاغذی به جوش بیاورید و داخل لیوان شخصیتان‌بریزید.
نگران نباشید، گذاشتن لیوان کاغذی پر از آب به روی آتش اصلا خطر سوختن ندارد. چون نقطه جوش آب از نقطه سوختن کاغذ کمتر است.
۳. یک تخم مرغ درون پوست پرتقال درست کنید
اگر پرتقال با خودتان برده‌اید. با دو نیم کردن آن میوه‌تان را بخورید و از پوستش برای درست کردن یک نیمرو یا حتی املت درجه یک کمک بگیرید. پوست پرتقال عطر جالبی هم به نیمروی شما می‌دهد.
نگران نباشید پوست پرتقال هم مثل کاغذ عمل می‌کند و نقطه سوختنش از نقطه پخت تخم مرغ بیشتر است.

۴.از فریزبی به عنوان تخته استفاده کنید
برای خرد کردن مواد غذایی از فریزبی استفاده کنید و اما حواس‌تان باشد قبل و بعد از این کار حتما آن را تمیز کنید.
۵.با فویل آلمینیومی یک وعده هیجان‌انگیز بسازید
مقداری سبزیجات معطر و کمی سیب زمینی و مقدار کمی آب و روغن را داخل یک فویل بپیچید و روی ذغال بگذارید تا بپزد. و در انتها کمی پنیر هم به آن اضافه کنید و زمانی که پنیر خوب آب شد و با مواد ترکیب شد، میل کنید.
می‌توانید هم سوسیس و سیب زمینی و پنیر را داخل فویل بپیچید و داخل ذغال یا کنار آتش بگذارید تا خوب بپزد.
۶ تکنیک آشپزی در طبیعت
۶. سوسیس کبابی هم شاهکار است
شاخه‌ای مناسب انتخاب کنید و کمی مرطوب کنید و داخل سوسیس‌ها بزنید و به روی آتش بگیرید و کباب کنید.
 منبع: گردالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا