ساخت کوچکترین حافظه ۵۱۲ گیگابایتی اس اس دی

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، این حافظه اس اس دی با نام کامل PM971-NVMe برای استفاده در نوت بوک های سبک مناسب است و برای ساخت آن ۴۸ لایه از حافظه های فلاش V-NAND و یک تراشه LPDDR4 mobile DRAM چهار گیگابیتی مورد استفاده قرار گرفته اند. ابعاد این حافظه ۲۰ در ۱۶ در ۱.۵ …

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، این حافظه اس اس دی با نام کامل PM971-NVMe برای استفاده در نوت بوک های سبک مناسب است و برای ساخت آن ۴۸ لایه از حافظه های فلاش V-NAND و یک تراشه LPDDR4 mobile DRAM چهار گیگابیتی مورد استفاده قرار گرفته اند.
bga_ssd_main_2_2-100663831-large.idge
ابعاد این حافظه ۲۰ در ۱۶ در ۱.۵ میلیمتر است و وزن آن حدود یک گرم اعلام شده است. این در حالی است که سبک ترین حافظه های فلاش از این نوع تا به حال ۲.۳ گرم وزن داشته اند. با استفاده از این حافظه انعطاف بیشتری در زمان طراحی حافظه های فلاش به وجود می آید.
bga_ssd_main_3_2-100663832-large.idge
یک مزیت مهم چنین حافظه ای امکان نصب مستقیم آن بر روی مادربرد است که سرعت و کیفیت عملکرد آن را به طرز چشمگیری ارتقا می بخشد. سرعت قرائت و نگارش اطلاعات بر روی PM971 به ترتیب به ۱۵۰۰ و ۹۰۰ مگابایت در ثانیه می رسد و به عنوان مثال انتقال اطلاعات یک فیلم full-HD از طریق آن به تنها سه ثانیه زمان نیاز دارد.
512gb-bga-nvme-ssd_02-100663829-large.idge
حافظه یاد شده علاوه بر مدل ۵۱۲ گیگابایتی در مدل های ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایتی هم عرضه خواهد شد. اما قیمت و زمان دقیق عرضه آن هنوز مشخص نیست.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا