۴۲۷ میلیون رمز عبور در MySpace سرقت شد

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، اطلاعات سرقت شده از این شبکه اجتماعی برای فروش در بازار سیاه اینترنت ارائه شده است. هکری که این رمزهای عبور را سرقت کرده است حدود دو سال قبل ۱۱۷ میلیون رمز عبور سرقت شده از شبکه اجتماعی لینکدین را برای فروش در اینترنت عرضه کرده بود. این هکر …

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، اطلاعات سرقت شده از این شبکه اجتماعی برای فروش در بازار سیاه اینترنت ارائه شده است. هکری که این رمزهای عبور را سرقت کرده است حدود دو سال قبل ۱۱۷ میلیون رمز عبور سرقت شده از شبکه اجتماعی لینکدین را برای فروش در اینترنت عرضه کرده بود. این هکر اعلام کرده است که اطلاعات به دست آمده از MySpace را ۶ بیتکوین یا به عبارت دیگر ۳۲۰۰ دلار می‌فروشد.

به گفته مرکز امنیتی LeakedSource این اتفاق مربوط به حمله هکری به MySpace می‌شود که در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۱۳ انجام شد. در مقابل، حمله هکری به لیندکین و سرقت رمزهای عبور آن در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شده بود. لازم به ذکر است LeakedSource هر دو حمله هکری به شبکه‌های اجتماعی مذکور را تایید کرده است.

نکته مهم در مورد سرقت رمزهای عبور در این شبکه اجتماعی قدیمی این است که هکرها به کمک آنها می‌توانند وارد حساب‌های کاربری قربانیان شوند و از این طریق بتوانند رمزهای عبوری که برای سایت‌های اینترنتی مختلف به صورت مشابه استفاده می‌شود را به کار گیرند. معمولا کاربران برای شبکه‌ اجتماعی، حساب‌های بانکی و خدمات درمانی خود از یک رمز عبور استفاده می‌کنند.

 منبع: همکاران سیستم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا