آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!

موبنا –  زامبی ها تقریبا یک پای ثابت ژانرهای وحشت و فانتزی هستند؛ اما آیا زامبی ها واقعیّت دارند؟! اعتقاد به زامبی ها از کجا نشأت می گیرد؟ آیا تا کنون کسی یک زامبی را از نزدیک دیده است؟ برای رسیدن به پاسخ  این پرسش ها در این گزارش با ما همراه باشید.   به …

موبنا –  زامبی ها تقریبا یک پای ثابت ژانرهای وحشت و فانتزی هستند؛ اما آیا زامبی ها واقعیّت دارند؟!

اعتقاد به زامبی ها از کجا نشأت می گیرد؟ آیا تا کنون کسی یک زامبی را از نزدیک دیده است؟ برای رسیدن به پاسخ  این پرسش ها در این گزارش با ما همراه باشید.

 آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!
به گزارش «تابناک باتو»، اعتقاد به زامبی (Zombie)از وودو (Voodoo) جادو باوری و آیین افسون قبائل هائیتی نشأت می گیرد. آنها در آب های دریای کارائیب زندگی می کنند. از نظر مردمان این قبایل، زامبی ها یا مردگان متحرک، کسانی هستند که روحشان توسط نیروهای فرازمینی کاهنان به سرقت رفته و آنان مجبور به اطاعت کورکورانه از کاهن و فردی هستند که روح آن ها را دزدیده است. در این حالت آن فرد به جسد پوسیده و متلاشی شده اش بازمی گردد تا آنچه موسوم به اوامر اربابش است، انجام دهد.
 وودوها بر این باورند که کاهنان قبیله با به کارگیری سحری به نام «سحر سیاه» می توانند چنین کارهایی را انجام دهند.
 از نظر مردمان این قبایل زامبی ها (مردگان متحرک) قدرت تکثیر دارند و با گاز گرفتن بدن قربانیان خود و وارد کردن بزاق دهانشان به بدن قربانیان، می توانند آن ها را نیز به مردگان متحرک تبدیل کنند.
آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!

به باور بومیان هائیتی، باید در دهان مرده های متحرک نمک بریزند تا بدین صورت به یاد آورند که مرده اند و باید به گورهای خود بازگردند و این گونه طلسم شکسته می شود.

رد پای گیاهان سمّی

در سال ۱۹۳۷خانم هیوستن، پژوهشگر آمریکایی تصمیم گرفت تا به بررسی این موضوع در میان مردم قبایل هائیتی بپردازد. او در ضمن تحقیقات خود به حل معمای زامبی ها تا حدودی نزدیک شد. هیوستن با داستان زنی به نام فیلیسیا مینتور برخورد کرد.

 آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!
بر پایه شواهد فیلیسیا در سال ۱۹۰۷ در نوزده سالگی از دنیا رفته بود؛ اما سی سال بعد مردم او را در خیابان های شهر دازی در حال پرسه زدن دیده بودند. تحقیقات خانم هیوستن نشان داد، در این قضیه، ردّ پای یک گیاه سمّی قوی به چشم می خورد که حالتی شبه مرگ را به فرد مورد نظر می دهد و حافظه او را مختل می کند و دیگران چنین می انگارند که آن فرد مرده، در حالی که این گونه نیست و آن فرد که حافظه اش را از دست داده نیز قادر به بر ملا کردن حقیقت نیست.
آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!

 

پژوهشگر دیگری نیز به نام وید دیویز نیز به نتایج مشابهی دست یافت. او نیز نشانه هایی از ترکیبات سمّی در این ماجرا پیدا کرد که باعث پاک شدن حافظه افراد می شد و حالتی شبیه به مرگ را در آنان ایجاد می کرد.
آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!

 

هم اکنون که این سطور را می خوانید با وجود تلاش های بسیار پژوهشگران، پاسخ قطعی درباره حقیقت زامبی ها داده نشده است؛ اما  با وجود این، در فیلم های ژانر، وحشت با دستمایه قرار دادن همین موضوع تا حد زیادی آدرنالین خون مخاطب را بالا می برند و او را هیجان زده می کنند.
آیا زامبی ها واقعیت دارند؟!
 منبع: تابناک باتو

دکمه بازگشت به بالا