٨٠٠‌میلیون تومان برای حضور اهل قلم درخندوانه !!

موبنا – این خبر با این شایعه همراه بود که تهیه‌کننده خندوانه چنین رقمی را به مسئولان فرهنگی وزارت ارشاد پیشنهاد داده است. با این حال سیدعلی احمدی، تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» در گفت‌وگو با «شهروند» این شایعه را تکذیب کرد و گفت: اساسا نه‌تنها این موضوع تکذیب می‌شود، بلکه هرگونه مطالبه پول و هرگونه مراوده …

موبنا – این خبر با این شایعه همراه بود که تهیه‌کننده خندوانه چنین رقمی را به مسئولان فرهنگی وزارت ارشاد پیشنهاد داده است. با این حال سیدعلی احمدی، تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» در گفت‌وگو با «شهروند» این شایعه را تکذیب کرد و گفت: اساسا نه‌تنها این موضوع تکذیب می‌شود، بلکه هرگونه مطالبه پول و هرگونه مراوده مالی ازسوی عوامل برنامه خندوانه با هر سازمان، نهاد و شخصی تحت هر عنوانی تکذیب می‌شود.

او در ادامه سخنانش با بیان این‌که افرادی که از الفبای برنامه‌سازی مطلع هستند، می دانند در صداوسیما مراودات این‌گونه نیست، افزود: مراودات این‌طور است که مجموعه‌ها با سازمان و مدیران ارشد شبکه‌ها یا معاونت سازمان توافق می‌کنند. همان‌طور که ارشاد هم با آقای پورمحمدی معاونت سابق سازمان صداوسیما توافق کرده بود و بعدا به ما ابلاغ می‌شود که چه کاری انجام بدهیم».

احمدی در ادامه افزود: تا آن‌جا که من مطلعم، این توافقی بوده که بین معاونت محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت وقت سیما آقای پورمحمدی انجام شده بود. این دوستان از میزان حضور مخاطب در محل جدید نمایشگاه نگران بودند و بنابراین گفت‌وگویی میان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفته بود تا برنامه‌های مختلف صداوسیما در برنامه‌های خود میان برنامه‌هایی درباره نمایشگاه داشته باشند. شبکه نسیم همچنین قراردادی داشته و از شبکه به ما ابلاغ شد کارهایی در این زمینه انجام دهیم و ما هم به تعهداتمان عمل کردیم».

تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» در پایان در پاسخ به این سوال که پیش از این هم شائبه‌ای در مورد دریافت وجه در مقابل دعوت از مسئولان مترو مطرح شده بود، این‌طور پاسخ داد: «من در آن دوره تهیه‌کننده نبودم اما باز هم می‌گویم مدل در تلویزیون ثابت است و در آن دوره هم عوامل خندوانه مستقیما وارد بحثی نشده‌اند».

این جملات درحالی عنوان می‌شود که مشاور معاونت فرهنگی ارشاد روز گذشته به فارس گفته بود: «آنها این مطلب را عنوان کردند، ولی ما موافقت نکرده‌ایم و درحال رایزنی برای کاهش این مبلغ هستیم.» و البته عنوان نکرده که این رایزنی به چه علتی خواهد بود؟ چون نمایشگاه کتاب تمام شده و شاید مقصود دعوت از اهالی قلم درطول برنامه‌های رایج بوده است.

نیکنام حسین‌پور مشاور منابع و امور انسانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این‌که شنیده شده ارشاد برای حضور در این برنامه طلب ۸۰۰‌میلیون داشته، درست است یا نه آن را تکذیب کرد و این درخواست را مربوط به طرف مقابل دانست و گفت: «درحال بحث هستیم. آنها این مطلب را عنوان کردند، ولی ما موافقت نکرده‌ایم. درحال رایزنی برای این مبلغ هستیم تا درحد ظرفیت‌های استفاده شده پرداخت صورت گیرد.»

او در پایان درپاسخ به این سوال که مدنظر ارشاد چه رقمی است و آیا این مبلغ را پرداخت خواهید کرد، گفته بود: «هنوز برای عدد به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، درحال رایزنی هستیم.» تمام این رقم‌ها درحالی عنوان می‌شود که تهیه‌کننده «خندوانه» عنوان کرده به‌عنوان برنامه‌ساز در این مورد دخالتی ندارد. درهرحال باید منتظر واکنش بازرگانی صداوسیما برای پاسخ گفتن به این شبهه بود.

 منبع:  روزنامه شهروند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا