آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

موبنا – این اقدامات برگ زرینی از افتخارات دادسرای تهران در مبارزه با فساد است. وی افزود: در این ۲ سال متهمان تحت قرار ۹۲ نفر و محکومان اقتصادی ۱۱۳ نفر بودند و در مجموع ۲۳۶ فقره کیفرخواست برای متهمان صادر شده است. وی بیان کرد: جزای نقدی وصول شده از محکومان پرونده‌های اقتصادی در …

موبنا – این اقدامات برگ زرینی از افتخارات دادسرای تهران در مبارزه با فساد است.
وی افزود: در این ۲ سال متهمان تحت قرار ۹۲ نفر و محکومان اقتصادی ۱۱۳ نفر بودند و در مجموع ۲۳۶ فقره کیفرخواست برای متهمان صادر شده است.

وی بیان کرد: جزای نقدی وصول شده از محکومان پرونده‌های اقتصادی در سال‌های ۹۳ و ۹۴، ۷۰۰ میلیارد تومان و رد مال انجام شده در اجرای احکام اقتصادی، ۲۶۴ میلیارد تومان بوده است.

دولت‌آبادی بیان کرد: در ۱۰ پرونده اقتصادی مفتوح از جمله بیمه توسعه، پتروشیمی، رستمی صفا، بانک ملی، دیداس، حسین قشمی، متقی، افراشته پور، ریخته‌گران و بابک زنجانی ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از طریق وکالت، اموال منتقل شده است.

وی ادامه داد: در پرونده امیرمنصور آریا که هنوز اجرای احکام آن گریبانگیر است ۱۰ شرکت فعال با ۱۶ هزار نفر کارگر توقیف و ساماندهی شد و ۲۰۰ باب ساختمان در این پرونده توقیف و فروخته شده و بیش از ۳۷ میلیارد تومان ناشی از رشوه ضبط شد. همچنین ۱۶ جلسه مزایده در این پرونده برگزار شد.

دولت‌آبادی افزود: در پرونده بابک زنجانی نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان اموال از طریق وکالت جابه‌جا شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: امروز دادستانی تهران ۶۶۴ قاضی در اختیار دارد که از این تعداد ۲۰۰ نفر کمتر از ۳ سال، ۲۴ نفر بین ۳ تا ۵ سال، ۷۵ نفر بین ۵ تا ۱۰ سال، ۳۰۹ نفر بین ۱۰ تا ۱۵ سال و ۵۶ نفر ۱۵ سال به بالا سابقه قضاوت دارند و که بیشترین مشکل ما در رنج سنی ۱۰-۱۵ سال است.

وی افزود: امروز بیشترین مطالبات قضات دادسرا، ارتقا و رفتن به خارج از دادسرا است.

دولت‌آبادی با اشاره به آمار پرونده‌های دادستانی در سال‌های ۹۳ و ۹۴ گفت: در سال ۹۳، ۵۴۷ هزار پرونده و در سال ۹۴، ۵۳۷ هزار پرونده داشتیم که جمع آنها به یک میلیون و ۸۳ هزار پرونده می‌رسید. همچنین در بخش اجرای احکام در سال ۹۳، ۱۱۸ هزار و در سال ۹۴، ۱۱۷ هزار پرونده داشتیم. همچنین در سال ۹۳، ۱۰۲ هزار فقره کیفرخواست و در سال ۹۴، ۹۲ هزار فقره کیفرخواست در دادستانی تهران صادر شده که جمع آنها به ۱۹۵ هزار فقره می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اینکه ۵ اتهام نخست متهمان در دادستانی تهران در سال ۹۴ سرقت، ضرب و جرح عمدی، صدور چک بلامحل، کلاهبرداری و توهین به اشخاص بوده است گفت: در اجرای احکام نیز ۵ اتهام نخست به ترتیب سرقت، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، صدور چک بلامحل، ضرب و جرح عمدی و مواد مخدر هستند.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد زندانیان دادستانی تهران ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر محکوم و ۷ هزار و ۲۰۰ نفر متهم هستند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: در آموزش کارهای بسیار خوبی انجام شده و میتوان گفت پرافتخارترین کارها در بخش آموزش در سال‌های ۹۳ و ۹۴ انجام شده است.

وی افزود:‌ ما با کمبود قضات مواجهیم و متاسفانه ظرف ۱۵ روز اخیر با رفتن ۶۰ قاضی موافقت شد که فشار زیادی بر قضات وارد می‌کند. مطالبات ما بیشتر بحث حقوق و اضافه کار و بهره وری دادسرا است. همچنین بیشترین خواسته قضات در زمینه بحث رفاهی از جمله وام مسکن، خانه سازمانی، ایاب و ذهاب و … است.

 منبع: فردا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا