تروریست‌ها از جان شهرک اکباتان چه می‌خواهند؟ +عکس

موبنا –  مردمی که حالا چند ماهی می‌شود با احداث آن، طعم امنیت و آبادی را چشیده‌اند. و الّا زمین‌های خالی روبروی بلوک نوزده، نبش تقاطع جاده مخصوص و شهید ستاری، بیابان بود. سال‌ها پاتوقی شده بود برای اراذل و اوباش و معتاد جماعت. امن شد؛ به برکت دارالقرآن. سرسبز هم شد. این را آن ششصد …

موبنا –  مردمی که حالا چند ماهی می‌شود با احداث آن، طعم امنیت و آبادی را چشیده‌اند. و الّا زمین‌های خالی روبروی بلوک نوزده، نبش تقاطع جاده مخصوص و شهید ستاری، بیابان بود. سال‌ها پاتوقی شده بود برای اراذل و اوباش و معتاد جماعت. امن شد؛ به برکت دارالقرآن. سرسبز هم شد. این را آن ششصد اصله نهالی نشان می‌دهد که در حواشی فضای پرت جنوب شهرک روییده‌اند. اگر چه جماعتی غوغا کنند. حرف حساب آنان چیست؟ حواشی از کی گریبان این مجتمع فرهنگی را گرفت؟

«جمعی از ساکنان اکباتان در تهران در اعتراض به ساخت یک مرکز پوششی برای سرکوب و جاسوسی در (فاز ٢ بلوک ۱۹) تحت عنوان دارالقرآن تجمع اعتراضی برگزار کردند. ساکنان در مقابل ساختمان در حال ساخت جمع شدند و اعتراض کردند و خواستار متوقف کردن ساخت آن شدند. این تجمع در روز پنجشنبه ۱۹فروردین ۹۴ برگزار شد.» مرکز سرکوب و جاسوسی! عنوانی که پایگاه اطلاع‌رسانی منافقن برای توصیف دارالقرآن اکباتان به کار بست. دارالقرآنی که حالا یک سالی است افتتاح شده و برای بچه‌های ساکنین محل کلاس آموزش قرآن برگزار می‌کند.

  تروریست‌ها از جان مردم شهرک اکباتان چه می‌خواهند؟

نه یک‌بار؛ مکرراً از آغاز بلوا سایت منافقین پایِ کار بود. آن هم با هم‌چه تیترهایی: «فراخوان برای تجمع در اعتراض به ساخت یک مرکز جاسوسی»، «تداوم اعتراض اهالی اکباتان به تأسیس یک مرکز سرکوب» و ده‌ها تیتر و گزارش دیگر از همین دست. یک خبر دروغ و بعد یک تجمع چند ده نفره. تجمعی که در رسانه‌های تروریستی همچون پایگاه منافقین به صورت زنده پوشش داده می‌شد. آن هم تحت عناوینی نظیر تظاهرات چند هزار نفره و و یا اعتراض به تخریب محیط زیست! این همه در حالی است که به گفته‌ی ساکنان مجمتع محوطه‌ی روبروی بلوک ۱۹ سال‌ها برهوت و بیابان بود و البته پاتوق عملی‌ها! تروریست‌هایی که دست‌هایشان تا مرفق در خون مردم این سرزمین آلوده است. آدم‌کُش‌هایی که چشم دیدن امنیت مردم را ندارند. آخر اکباتان امن شد؛ از سربند افتتاح دارالقرآن. دست‌کم این که پای عملی‌ها از حواشی خانه‌های ملت بریده شد. و حالا جماعتی که دهه‌ها است کسب و کارشان سرقت امنیت خلق‌الله است؛ خشمگین‌اند.

 تروریست‌ها از جان مردم شهرک اکباتان چه می‌خواهند؟

شعبه ۳۱ دیوان عدالت اداری چه می‌گوید؟

همان جماعت چند ده نفره (که خیلی خودجوش با تروریست‌ها در تماسند!) مرافعه کردند. شکایت بردند دیوان عدالت اداری؛ علیه شهرداری. به جرم آنچه «واگذاری غیرقانونی اراضی مشاع شهرک به دارالقرآن» می‌نامند. حالا و بعد از گذشت یک سال از افتتاح این مجموعه، یک شعبه‌ی دیوان عدالت اداری حکم کرده است. بر اساس این رأی که روز پنجشنبه‌ی گذشته صادر شده، واگذاری زمین به دارالقرآن باطل اعلام شده است. حالا شهرداری تهران به مدت بیست روز فرصت دارد تا نسبت به حکم صادره درخواست تجدید نظر کند. متصدی شعبه‌ی سی و یکم دیوان عدالت اداری در رأی خود آورده است: «طبق حدیث شریف نبوی (ص): الناس مسلطون علی اموالهم. توجهاً به اینکه قوانین داخلی من‌جمله اصل ۴۷ قانون اساسی و ماده ۳۰ و ۳۱ قانون مدنی مشعر بر این است که مالکیت اشخاص از راه مشروع محترم است و هر مالکی نسبت به مایملکش حق هرگونه تصرف و انتفاعی دارد…»

  تروریست‌ها از جان مردم شهرک اکباتان چه می‌خواهند؟

نظر مراجع عظام تقلید در خصوص ساخت دارالقرآن اکباتان چیست؟

«استفاده از این زمین که شهرداری جهت احداث حسینیه و دارالقرآن واگذار گردیده اشکالی ندارد. تشکیک در آن صحیح نیست. نماز خواندن و عبادت در آن مکان اشکالی ندارد.» آیت الله علوی گرگانی در پاسخ به یک استفتاء در خصوص حلال و حرام واگذاری آن زمین برای احداث دارالقرآن، نوشت. پاسخ دیگر مراجع عظام هم تقریباً این‌گونه بود. حضرات آیات متفقاً استفاده از دارالقرآن اکباتان را بلااشکال دانستند؛ منوط به این‌که زمین متعلق به شهرداری باشد. که هست. و اساساً رأی آن شعبه‌ی دیوان هم ناظر به مسأله‌ی دیگری است. در واقع متصدی شعبه‌ی سی و یکم دیوان عدالت اداری به صورت جلسه‌ی واگذاری زمین به دارالقرآن اشکال کرده است. مطلبی که البته به نظر قاطبه‌ی حضرات آیات مراجع عظام تقلید بلااشکال است. مشروع فتوای هر یک از بزرگواران را در خصوص واگذاری زمین از جانب شهرداری برای ساخت دارالقرآن را در تصویر زیر آمده است:

 تروریست‌ها از جان مردم شهرک اکباتان چه می‌خواهند؟

موضع شهرداری چیست؟

شهرداری سفت و سخت پای کار است. معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران معتقد است روال ساخت دارالقرآن کاملاً قانونی است. پشم‌چی‌زاده گفته است: «ساخت این دارالقرآن هیچ مشکل قانونی ندارد و ساخت آن در راستای تأمین سرانه‌های فرهنگی محله در دستور کار قرار گرفته است و ادامه فعالیت سازندگان آن هم هیچ منعی ندارد.» مدیران عالی شهرداری معتقدند از بعد از سال ۷۴ اراضی آن محدوده از جانب شرکت عمران اکباتان به آنان واگذار شده است. آنان هم در سال ۹۲ و برای گسترش سرانه‌ی فضای فرهنگی شهری؛ آن قطعه زمین را برای ساخت یک مجموعه‌ی دینی-مذهبی اختصاص دادند.

دارالقرآن اکباتان حالا یک‌سالی هست مأمن و آرامشگاه مردم شده است. مردمی که خسته از روزمرگی؛ ناگزیر از پناه به قرآن هستند. اهالی از امنیتی که احداث این مجتمع فرهنگی برایشان به ارمغان آورده، می‌گفتند. یکی از آن‌ها که دانش آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی برق است، به خبرنگار ما گفت: «همین که با احداث این مجموعه‌ی قرآنی پای موادفروشان و عملی‌ها از آن محوطه بریده شد، جای شکر دارد.» ‎یکی دیگر از اهالی هم گفت: «اصلاً از بعد از احداث دارالقرآن شهرداری ششصد اصله درخت کاشت. محوطه‌ی روبروی بلوک نوزده بیابان بود. حالا اما بعد از گشایش این مجموعه به یک فضای تفریحی-فرهنگی بدل شده است.» او دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه بود.

 منبع: دانشجو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا