نکاتی برای جلوگیری از آسیب به سر کودکان حین ورزش

موبنا – نکاتی برای جلوگیری از آسیب به سر کودکان حین ورزش در بسیاری از موارد ضربه‌هایی که به سر کودکان حین ورزش وارد می‌شود، توسط والدین و یا مربیان ورزش نادیده گرفته می‌شود، ضربه‌هایی که ممکن است به معلولیت یا حتی مرگ منجر شود. مغز کودکان هنوز در حال رشد و تکامل است بنابراین …

موبنا – نکاتی برای جلوگیری از آسیب به سر کودکان حین ورزش در بسیاری از موارد ضربه‌هایی که به سر کودکان حین ورزش وارد می‌شود، توسط والدین و یا مربیان ورزش نادیده گرفته می‌شود، ضربه‌هایی که ممکن است به معلولیت یا حتی مرگ منجر شود.

مغز کودکان هنوز در حال رشد و تکامل است بنابراین والدین باید بر ورزش کودکان نظارت داشته باشند، و اطمینان حاصل کنند که کودکشان فهمیده که حتی در یک ضربه مغزی ملایم، آسیبی جدی است و نیاز به زمان دارد تا بهبود یابد.

توصیه آکادمی متخصصان اطفال آمریکا بر این است که هر کودکی دچار ضربه مغزی می‌شود، باید بوسیله یک پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد. بنا به اعلام این آکادمی، این سه شیوه به والدین کمک می‌کند تا مانع آسیب دائمی مغز در کودک حین ورزش شود.

نکاتی برای جلوگیری از آسیب به سر کودکان حین ورزش

استفاده از کلاه ایمنی: در ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری،‌ اسکیت یا اسکی یا ورزش‌های تماسی (ورزش‌های رزمی یا ورزش‌های تیمی) کلاه ایمنی لازم است. کودک شما ممکن است در هنگام اسکیت سواری در یک سرازیری با افزایش سرعت به زمین بخورد و دچار ضربه مغزی شود.

شناسایی علائم ضربه مغزی: به کودک یاد بدهید که ضربه مغزی حتماً با بیهوش شدن فرد همراه نیست. نشانه‌های اولیه ضربه مغزی ممکن است تنها سردرد، سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم‌ها، از دست دادن آگاهی نسبت به محیط اطراف، و تهوع یا استفراغ باشد. تجربه یکی از این علائم پس از وارد آمدن ضربه به سر کافی است تا شما کودک را برای معاینه به نزد پزشک ببرید.

استراحت دادن به کودک بعد از ضربه: استراحت باید تا زمانی ادامه پیدا کند کاملاً علائم ضربه مغزی کودک برطرف شود. حتی تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های کامپیوتری ممکن است علائم کودک را بدتر کند، بنابراین تا هنگامی که همه علائم برطرف نشده باشد، هیچ ورزش یا فعالیت جسمی یا فکری نباید انجام شود. این مدت استراحت به طور معمول هفت تا ۱۰ روز به طول می‌انجامد.

 منبع: سلامانه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا