۵ نکته‌ای که معمولا در خرید گوشی هوشمند به آنها توجه نمی‌کنید

موبنا، رضا خواجه‌وند – تنوع محصول و تعداد زیاد کارخانه‌های تولیدکننده موبایل باعث شده است کاربران به سادگی نتوانند محصول مناسب خود را انتخاب کنند. این مسئله باعث شده است در بسیاری از موارد کاربر ضمن پرداخت هزینه زیاد، نتواند گوشی مناسبی را برگزیند. در اینجا پنج قابلیت اصلی در گوشی‌های هوشمند اعلام شده است …

موبنا، رضا خواجه‌وند – تنوع محصول و تعداد زیاد کارخانه‌های تولیدکننده موبایل باعث شده است کاربران به سادگی نتوانند محصول مناسب خود را انتخاب کنند. این مسئله باعث شده است در بسیاری از موارد کاربر ضمن پرداخت هزینه زیاد، نتواند گوشی مناسبی را برگزیند.

در اینجا پنج قابلیت اصلی در گوشی‌های هوشمند اعلام شده است که اگر کاربران برای خرید دستگاه جدید به آن توجه کنند، می‌توانند انتخاب بهتری انجام دهند. آگاهی از این قابلیت‌ها که معمولا نادیده گرفته می‌شوند به کاربران کمک می‌کند به صورت دقیق‌تر برای خرید گوشی جدید هدفگیری کنند.

وسعت بالای طیف رنگ‌های نمایشگر: سیستم NTSC کیفیت عکس و تعداد فریم‌های تصاویر ویدیویی در نمایشگر را مشخص می‌کند و می‌تواند روی وسعت رنگ نمایشگر گوشی تاثیرقابل ملاحظه‌ای داشته باشد. پشتیبانی از استانداردهای sRGB/Rec و ۷۰۹ نشان می‌دهد رنگ‌ها با کیفیت مناسب در نمایشگر گوشی نمایش داده می‌شوند. توجه داشته باشید موقع خرید گوشی هوشمند وسعت رنگ‌های نمایشگر آن مبتنی بر استاندارد NTSC حتما ۱۰۰ درصد باشد.

11-gtabs_mf_01

وسعت رنگ گسترده:  توجه داشته باشید که وسعت رنگ گسترده در نمایشگر گوشی به این معنی نیست که دستگاه موبایلی شما می‌تواند تعداد بیشتری از رنگ‌ها را به نمایش بگذارد. بسیاری از نمایشگرها وسعت رنگی بالا دارند و با این حال توانایی نمایش تعداد زیادی از رنگ‌ها را ندارند. این مسئله باعث می‌شود رضایت شما از نمایشگر گوشی جلب نشود.

12-motorola-color-saturation

سیستم تثبیت تصویر اپتیکال ۴ محوره: این سیستم با استاندارد OIS شناخته می‌شود و Mi 5 شائومی از جمله گوشی‌هایی است که سیستم چهار محوره اپتیکال تثبیت تصویر را در اختیار کاربران می‌گذارد. این سیستم نه تنها روی کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند کیفیت نمایشگر را هم ارتقا دهد.

13-nexus2cee_DSC01755

مگاپیکسل: بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که هرچه مگاپکسل در حسگر دروبین دیجیتالی نصب شده روی گوشی آنها بالاتر باشد، کیفیت عکاسی بهتر می‌شود. توجه داشته باشید که بالاتر بودن عدد مربوط به مگاپیکسل دوربین صرفا به معنی کیفیت بهتر آن نیست. کیفیت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی Galaxy S7 سامسونگ را می‌توان با دوربین‌های ۲۳ مگاپیکسلی در گوشی‌های سونی یکسان دانست.

14-Samsung-Camera-Module-Smartphone

سیستم ۲۴ بیتی صوتی: استاندارد DAC برای پخش صدا در گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری ۲۴ بیتی می‌تواند روی کیفیت نهایی تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارد.

15-bo-sound-module-3

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا