افزایش ۱۳درصدی صادرات نفت ایران به آسیا

موبنا – به گزارش رویترز، صادرات نفت ایران به آسیا در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش یافت. محموله‌های صادراتی به هند و کره‌جنوبی کاهش خرید نفت ژاپن را جبران کرد. به نوشته رویترز، این ارقام با آمارهای بارگیری که پیش از این منتشر شد مطابقت دارد و تاییدکننده این موضوع …

موبنا – به گزارش رویترز، صادرات نفت ایران به آسیا در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش یافت. محموله‌های صادراتی به هند و کره‌جنوبی کاهش خرید نفت ژاپن را جبران کرد.

به نوشته رویترز، این ارقام با آمارهای بارگیری که پیش از این منتشر شد مطابقت دارد و تاییدکننده این موضوع است که ایران سریع‌تر از انتظار سهم خود از بازار را بازپس گرفته است.

ژاپن روز سه‌شنبه آمار رسمی واردات نفت خود برای ماه آوریل را اعلام کرد. پیش از آن چین، هند و کره جنوبی آمارهای خود را اعلام کرده بودند.

بر اساس آمارهای رسمی و رهیابی نفتکش‌ها، بزرگ‌ترین مشتریان ایران روی هم رفته در ماه گذشته ۱.۳ میلیون بشکه در روز از ایران نفت خریدند.

نوشته های مشابه

مجموع صادرات نفت ایران به آسیا در ماه می نسبت به مدت مشابه گذشته نزدیک به ۶۰ درصد افزایش یافت و به ۲.۳ میلیون بشکه در روز رسید.

سال‌های پیش از ۲۰۱۲، پیش از تشدید تحریم‌ها، ایران روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد که بیش از نیمی از آن به آسیا به ویژه چین، کره جنوبی، هند و ژاپن بود.

چین در ماه آوریل بیش از ۶۷۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خرید که کاهش بیش از ۵ درصدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که صادرات به هند نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته و به حدود ۳۹۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در همین ماه نیز حدود ۹۰ درصد افزایش یافته و به ۲۳۷ هزار بشکه در روز رسیده است. در عین حال صادرات نفت ایران به ژاپن ۷۲ درصد کاهش یافت و به ۲۰ هزار بشکه در روز رسید.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا