روسیه جایگاه نخست تولید نفت را از عربستان گرفت

موبنا – به گزارش اسپوتنیک نیوز بر اساس امارهای سرویس آماری فدرال روسیه «روس استات» روسیه در ماه مارس با تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز در تولید نفت از عربستان پیشی گرفت. بر اساس آمارهای روس استات در ماه مارس عربستان روزانه ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه تولید کرد،‌در حالی‌که تولید نفت روسیه …

موبنا – به گزارش اسپوتنیک نیوز بر اساس امارهای سرویس آماری فدرال روسیه «روس استات» روسیه در ماه مارس با تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز در تولید نفت از عربستان پیشی گرفت.

بر اساس آمارهای روس استات در ماه مارس عربستان روزانه ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه تولید کرد،‌در حالی‌که تولید نفت روسیه در این مدت به ۱۰ میلیون و ۹۲۷ هزار بشکه رسید.

بر اساس این گزارش در مجموع کشورهای صادرکننده نفت اوپک در طول ماه مارس روزانه ۳۲ میلیون بشکه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ تولید کردند.

همچنین آمارهای روس استات که روز گذشته منتشر شد حاکی است، در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ روسیه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار نفت فروخته است که سهم صادرات نفت روسیه از کل صادرات این کشور ۲۳ درصد در سه ماهه نخست امسال بوده که نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است. سهم صادرات نفت روسیه نسبت به کل صادرات در سال ۲۰۱۵، ۲۵.۲ درصد بود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا