شائومی بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های چینی شد

موبنا، رضا خواجه‌وند – چین بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که البته طی چند سال اخیر سرعت فروش گوشی در آن کاهش یافته است. تقریبا همه مردم چین یک دستگاه گوشی هوشمند دارند یا علاقمند به خرید این محصول هستند. مدیرعامل شرکت چینی Sino روز گذشته نموداری را روی شبکه اجتماعی Weibo …

موبنا، رضا خواجه‌وند – چین بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که البته طی چند سال اخیر سرعت فروش گوشی در آن کاهش یافته است. تقریبا همه مردم چین یک دستگاه گوشی هوشمند دارند یا علاقمند به خرید این محصول هستند.

مدیرعامل شرکت چینی Sino روز گذشته نموداری را روی شبکه اجتماعی Weibo چین منتشر کرد تا وضعیت تولیدکنندگان گوشی در این کشور مشخص شود. بر اساس این نمودار اعلام شد ماه گذشته شرکت شائومی با تصاحب ۲۶ درصد از بازار چین بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در این کشور بوده است.

xiaomi-mi5-op

در رتبه دوم این لیست شرکت بزرگ هوواوی با ۱۵.۷ درصد قرار گرفت و شرکت گمنام LeTV نیز با تصاحب ۱۰.۵ درصد رتبه سوم را از آن خود کرد.

لازم به ذکر است که در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی فروش مدل‌های مختلف گوشی هوشمند آیفون در کشور چین کاهش ۲۶ درصدی را تجربه کرد و در ماه آپریل اپل صاحب ۸.۲ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند در منطقه چین بزرگ بود. منطقه چین بزرگ به کشورهای چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان گفته می‌شود.

لازم به ذکر است که در این ماه سامسونگ توانست ۳.۲ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند چین را در اختیار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا