۲۰۱۷ سال تبدیل گوشی‌ها به هدست‌های واقعیت مجازی است

موبنا – به گزارش مشبل، اگر چه گوشی های فعلی هم با استفاده از ابزار ساده و ابتدایی قادر به تبدیل به هدست‌های نمایش تصاویر سه بعدی هستند، اما در این زمینه نقص ها و مشکلاتی وجود دارد. یکی از این مشکلات تاخیر در زمان نمایش تصاویر واقعیت مجازی است که ناشی از ضعف سخت …

موبنا – به گزارش مشبل، اگر چه گوشی های فعلی هم با استفاده از ابزار ساده و ابتدایی قادر به تبدیل به هدست‌های نمایش تصاویر سه بعدی هستند، اما در این زمینه نقص ها و مشکلاتی وجود دارد.

یکی از این مشکلات تاخیر در زمان نمایش تصاویر واقعیت مجازی است که ناشی از ضعف سخت افزارها و پردازنده های مورد استفاده در تلفن های همراه امروزی است. علاوه بر این گوشی های سازگار شده با هدست های واقعیت مجازی قادر به پشتیبانی از امکانات تعاملی این ابزار نیستند. به عنوان نمونه نمی توان از این طریق اشیای گنجانده شده در محیط مجازی را لمس یا جابجا کرد. این در حالی است که بسیاری از هدست های پیشرفته مانند هولولنز مایکروسافت علاوه بر این کار دارای قابلیت ترسیم ابزار و امکانات برای افزودن به محیط واقعی هستند. قابلیت یاد شده برای اجرای بازی های مختلف در دنیای واقعیت مجازی ضروری است.
https-_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_100619_thumb-2
برای لذت بردن از دنیای واقعیت مجازی افزایش دقت نمایشگرهای تلفن همراه نیز ضروری است. علیرغم پیشرفت های موجود در این زمینه شرکت های گوشی ساز باید تلاش بیشتری در این زمینه به عمل آورند؛ به خصوص که نمایشگر گوشی در زمان تبدیل به هدست واقعیت مجازی کمتر از چند سانتیمتر با چشم فاصله دارد و کاربر می‌تواند به راحتی پیکسل ها را از هم تمیز دهد.

به طور خلاصه علاقه روزافزون به تبدیل گوشی های هوشمند به هدست های واقعیت مجازی موجب ارتقای فوق العاده طراحی تلفن های همراه در یک سال آینده خواهد شد و پیش بینی می گردد سال ۲۰۱۷ به سال جهش سخت افزاری گوشی های هوشمند و سازگار شدن آنها با این دستاورد تازه دنیای فناوری مبدل شود.

اولین گام در این زمینه را شرکت ARM با عرضه تراشه Cortex-A73 و موتور گرافیکی Mali-G71 برداشته که می تواند صرفه جویی در مصرف باتری گوشی را موجب شود. سیمون سیگارز مدیر عامل ARM در توضیح علت طراحی این سخت افزارهای جدید گفته است: وقتی به روندهای جدید در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می اندیشیم باید با مشکل تاخیر در نمایش تصاویر پس از نصب هدست بر روی گوشی ها مواجه شویم. شما سرتان را تکان می دهید و صفحه نمایشگر هم جابجا می شود. اما هرگونه تاخیر و مشکل در این زمینه به علت ضعف سخت افزارهای مورد استفاده امری ناخوشایند است.
https-_blueprint-api-production.s3.amazonaws.com_uploads_card_image_100623_Viewmaster_Google-3
Cortex-A73 در مقایسه با A72 سی درصد کمتر انرژی مصرف می کند. به طور کلی سخت افزارهای مناسب برای تبدیل گوشی به هدست واقعیت مجازی باید تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشند و ۲۰ درصد کمتر انرژی مصرف کنند. ARM برای ارتقای سخت افزارهای خود در حال مذاکره با Samsung، MediaTek و HiSilicon است و رقبایی همچون کوآلکوم هم درصدد عرضه تولیدات خود در آینده نزدیک هستند.

آمار منتشر شده نشان می دهد در یک سال اخیر رشد فروش گوشی های هوشمند در جهان به علت اشباع بازار در بسیاری از نقاط کندتر از قبل شده و باید منتظر ماند و دید آیا سازگار کردن گوشی ها با هدست های واقعیت مجازی می تواند این بازار را مجددا مانند سال های قبل پررونق کند یا خیر.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا