ابزار پوشیدنی برای اندازه گیری مواد شیمیایی موجود در عرق انسان

موبنا – به گزارش ورج، محققان دانشگاه کالیفرنیا یک ابزار کوچک به نام Chem-Phys را ابداع کرده اند که بعد از نصب بر روی قفسه سینه و با بررسی عرق انسان قادر به کنترل و ثبت سیگنال های ضربان قلب و میزان نمک اسید لاکتیک بدن انسان است. نمونه اولیه این دستگاه داده های مختلف …

موبنا – به گزارش ورج، محققان دانشگاه کالیفرنیا یک ابزار کوچک به نام Chem-Phys را ابداع کرده اند که بعد از نصب بر روی قفسه سینه و با بررسی عرق انسان قادر به کنترل و ثبت سیگنال های ضربان قلب و میزان نمک اسید لاکتیک بدن انسان است.

نمونه اولیه این دستگاه داده های مختلف را برای یک برنامه تلفن همراه ارسال کرد و سپس از این داده های جمع آوری شده برای بررسی وضعیت سلامت انسان استفاده کرد.

اندازه گیری مواد شیمیایی موجود در عرق انسان با نصب ابزاری بر روی پوست بدن کار جدیدی نیست، اما آنچه که این تجربه را جالب کرده نحوه جمع آوری آنی و لحظه به لحظه داده ها از این طریق است. تطبیق این داده ها با وضعیت ضربان قلب ایده ای جامع در مورد انچه که در بدن هر انسان اتفاق می افتد در دسترس قرار می دهد.

این ابزار پوشیدنی فعلا در مرحله آزمایشی است و مشخص نیست چه زمانی شاهد عرضه و استفاده از آن خواهیم بود. اما با همه گیر شدن آن کنترل وضعیت سلامت و جلوگیری از وقوع بیماری های خطرناک و صعب العلاج به شکلی آسان تر ممکن خواهد شد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا