گزینه ناشناخته خارجی در لیست هیات مدیره استقلال

موبنا – بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی و کنار رفتن تقریبا قطعی مظلومی، یک مرد ۶۰ ساله و سپید موی از سرزمین خالق فوتبال، انگلیس گزینه هدایت آبی پوشان شده است.. آقایی به نام جان چارلز پیکوک در هیات مدیره استقلال خواهان پیدا کرده است. اما جان پیکوک کیست؟ به دنیا آمده …

موبنا – بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی و کنار رفتن تقریبا قطعی مظلومی، یک مرد ۶۰ ساله و سپید موی از سرزمین خالق فوتبال، انگلیس گزینه هدایت آبی پوشان شده است.. آقایی به نام جان چارلز پیکوک در هیات مدیره استقلال خواهان پیدا کرده است.
اما جان پیکوک کیست؟ به دنیا آمده لیدز. متولد ۲۷ مارچ ۱۹۵۶. دفاع آخر در زمان بازیگری. ۷ سال بازی در تیم اسکانتورپ و بعد از آن حضوری کوتاه و البته ناموفق در بوستون یونایتد. فوتبالیست بزرگی نبود. تعداد گلهایش در طول دوران بازیگری از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نکرد و زود هم قید بازی کردن را زد.
گزینه ناشناخته خارجی در لیست هیات مدیره استقلال
او در دوران پسا بازیگری در FA مشغول شد. بالغ بر ۲۰ سال در آنجا فعالیت کرد. عمرش را صرف پرورش استعدادهای انگلیسی کرد. از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ درگیر تیم های زیر ۱۷ سال و ۱۹ سال انگلستان بود. دو بار در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ با تیم زیر ۱۷ ساله ها فاتح اروپا شد. آخرین نسلی که زیر نظر او کار کردند و حالا سری در میان سرها پیدا کرده اند روز بارکلی، رحیم استرلینگ، براهینو و دنی ولبک بوده اند.
سال ۲۰۱۵ با پیشنهاد پائول کلمنت در دربی کانتری مواجه شد. برای پست دستیار اولی. بعد از حدود ۲۰ سال اف ای را ترک کرد و در تابستان ۲۰۱۵ به این تیم در چمپیونشیپ رفت. ابتدا اوضاع خوب بود و تیم در رده پنجم قرار گرفت اما به یک باره تیم وارد بحران شد. ۷ بازی بدون برد و اخراج اقای سرمربی. متعاقب آن، او هم برکنار شد. حالا جان پیکوک مدتی است که تیم ندارد و منتظر است تا پیشنهادی به دستش برسد.
باید دید این گزینه چقدر برای استقلال جدی است. آیا او می تواند پس از فرانک اوفارل، بار دیگر نام انگلیسی ها را در فوتبال ایران زنده کند یا خیر.

 منبع: تابناک 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا