ابزار شرکت Twilio برای ترویج استفاده از اینترنت اشیاء

موبنا – با وجودی که چتر اینترنت اشیاء تقریباً بر سر همه چیز سایه می‌افکند ولی برای برقراری ارتباط بین دیوایس‌های مختلف در این شبکه، معمولاً حرف اول و آخر را وای‌فای می‌زند. به گزارش وب‌سایت The Next Web، شرکت Twilio با عرضه برنامه جدیدی امیدوار است این فضا را قدری تغییر دهد. Twilio با …

موبنا – با وجودی که چتر اینترنت اشیاء تقریباً بر سر همه چیز سایه می‌افکند ولی برای برقراری ارتباط بین دیوایس‌های مختلف در این شبکه، معمولاً حرف اول و آخر را وای‌فای می‌زند.

به گزارش وب‌سایت The Next Web، شرکت Twilio با عرضه برنامه جدیدی امیدوار است این فضا را قدری تغییر دهد. Twilio با ارائه برنامه خود موسوم به Programmable Wireless (بی‌سیم برنامه‌پذیر) این امکان را در اختیار توسعه‌گران قرار می‌دهد که ارتباطات نسل سوم یا همان ۳G را به خانه‌ها بیاورند.

این شرکت آمریکایی چندی پیش در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان SIGNAL که در سان فرانسیسکو برگزار شد، پیش‌نمایشی از Programmable Wireless را عرضه نمود.

این برنامه با سیم کارت‌های Twilio کار می‌کند و قیمت آن بر پایه میزان مصرف محاسبه می‌شود.

در واقع Programmable Wireless یک ابزار جدید API است که توسعه‌دهندگان با بهره‌گیری از آن می‌توانند سیم کارت‌هایی برای اپلیکیشن‌ها تولید و عرضه نمایند و همچنین کاربران را در کنترل نحوه فعالیت، مصرف و محدودیت پهنای باند یاری رسانند.

بر اساس این گزارش، هزینه استفاده از این سرویس از ۲ دلار برای سیم کارت/ماه آغاز می‌شود و هزینه مربوط به داده‌ها نیز ۱۰ سنت برای هر مگابایت اطلاعات به ازای هر دیوایس محاسبه می‌گردد.

این سیم کارت‌ها قادر است از امکانات پیام‌های صوتی و پیامک Twilio نیز استفاده کند.

اپراتور تی-موبایل (T-Mobile) که حامی سیم کارت‌های نوین Twilio است، گفته ما از توسعه‌گران برای ساخت راه حل‌های هوشمند سلولی برای آینده پشتیبانی می‌کنیم.

دست‌اندرکاران Twilio امیدوارند این ابزار را در سه ماهه چهارم سال جاری به صورت انبوه تولید کنند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا