تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت در استان زنجان ۴۴ هزار نفر است

موبنا – نیکنام جدیدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به دو برابر شدن پهنای باند اینترنتی در استان زنجان، افزود: خوشبختانه مشکل اینترنتی در استان زنجان مرتفع شده است. وی به برنامه‌های مهم این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح سه مرکز پرظرفیت تلفن ثابت بااعتبار ۳۲ میلیارد ریال در …

موبنا – نیکنام جدیدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به دو برابر شدن پهنای باند اینترنتی در استان زنجان، افزود: خوشبختانه مشکل اینترنتی در استان زنجان مرتفع شده است.

وی به برنامه‌های مهم این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح سه مرکز پرظرفیت تلفن ثابت بااعتبار ۳۲ میلیارد ریال در شهرک‌های گل شهر کاظمیه، امیرکبیر زنجان و شناط ابهر در حال اجراست.

جدیدی با اشاره به ظرفیت ۱۵ هزار مشترک تلفن ثابت در زنجان، گفت: ضریب نفوذ تلفن خانگی در استان ۳۶ درصد و ضریب نفوذ تلفن خانگی شهر زنجان ۴۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان یاد آور شد: ضریب نفوذ تلفن روستایی استان به ۲۵.۴ درصد رسیده و تلاش می‌شود این میزان در سال جاری توسعه یابد.

جدیدی تأکید کرد: واگذاری اینترنت از طریق «وای فای» یا وایرلس از برنامه‌هایی است که در سال ۹۵ انجام شود، همچنین افزایش سطح خدمات برای مشترکان و استفاده از تجهیزات به‌روز نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

وی افزود: طی سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۱۰ پورت اینترنت پرسرعت به متقاضیان در استان واگذار شده است که این میزان طی سال گذشته در همین بازه زمانی ۳۰ هزار و ۵۲۸ پورت بود که ۱۲ هزار و ۸۸۲ پورت افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان گفت: امروز اینترنت نسل سوم تلفن همراه در شهر زنجان و سایر شهرهای پرجمعیت استان راه‌اندازی شده است و تاکنون سعی شده در همه شهرها و جاده‌های استان که تحت پوشش آنتن دهی مخابرات هستند خدمات اینترنت ای دی اس آل ارائه شود.

جدیدی تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت در استان زنجان را ۴۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در استان ۱۰ شرکت است.

وی گفت: یکی از وظایف مهم شرکت مخابرات تأمین زیرساخت‌های لازم فناوری ارتباطات در استان است و تا حدودی در شاخص‌های مختلف به موفقیت‌هایی رسیده است.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا