اهمیت تأمین امنیت در فضای سایبری فراتر از فضای حقیقی است

موبنا – دبیر شورای عالی فضای مجازی “ابوالحسن فیروزآبادی” در افتتاحیه “سومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری گفت: خصلت فضای مجازی بدون مرز بودن آن است و امنیت در فضای مجازی به دلیل هم افزایی نسبت به فضای حقیقی اهمیت بیشتری دارد اما مشکل این است که مهندسان ما در دانشگاه فقط در زمینه فنی آموزش …

موبنا – دبیر شورای عالی فضای مجازی “ابوالحسن فیروزآبادی” در افتتاحیه “سومین نمایشگاه صنعت بومی سایبری گفت: خصلت فضای مجازی بدون مرز بودن آن است و امنیت در فضای مجازی به دلیل هم افزایی نسبت به فضای حقیقی اهمیت بیشتری دارد اما مشکل این است که مهندسان ما در دانشگاه فقط در زمینه فنی آموزش می بینند و با حوزه ادراکی این فضا آشنایی ندارند.
وی ادامه داد: ما در فضای مجازی افزایش ارتباط داریم و از سوی دیگر می خواهیم هویت خود را حفظ کنیم اما به دلیل بدون مرز بودن این فضا تحقق امنیت در دنیای سایبر کار مشکلی است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد ما باید امنیت فضای سایبری کشور را در سه حوزه، فیزیکی، اطلاعاتی و تفهمی ایجاد کنیم. این نمایشگاه بیشتر در حوزه زیر ساخت و اطلاعاتی دستاوردهای خود را ارائه می دهد چرا که بحث تفهمی، شبکه های اجتماعی در بحث آخر قرار میگیرند.
فیروزآبادی ادامه داد: در شبکه های اجتماعی تولید رفتار و هنجار می شود وما باید در این سه حوزه امنیت سایبری را فراهم کنیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: آمربکایی ها برای حفظ سلطه در فضای مجازی حتی هم پیمانانشان را نیز زیر یوغ خود برده اندو ما باید به دنبال استقلال سایبری باشیم نه زیر پرچم آمریکا در این مقوله قرار بگیریم. متاسفانه کشور ما در زمینه امنیت سایبری عقب افتاده است که امیدواریم که باهمکاری نهادهای کشوری و لشگری کشور و بخش خصوصی این مهم تحقق پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا