کشف ۲ تن لواشک آلوده به مواد سرطان‌زا در دربند

موبنا – وی افزود: با احداث ۲۳ پایگاه جدید به گسترش ۱۰۰ درصدی شبکه بهداشت دست خواهیم یافت. متأسفانه بر خلاف نام استان تهران، مناطق محرومی داریم که چوب پایتخت را می‌خورند مثلاً در فیروزکوه، قرچک و ورامین فرسوده بودن خانه‌های بهداشت چشمگیر است به همین دلیل بسیاری از آنها تجهیز و نوسازی شد. وی …

موبنا – وی افزود: با احداث ۲۳ پایگاه جدید به گسترش ۱۰۰ درصدی شبکه بهداشت دست خواهیم یافت. متأسفانه بر خلاف نام استان تهران، مناطق محرومی داریم که چوب پایتخت را می‌خورند مثلاً در فیروزکوه، قرچک و ورامین فرسوده بودن خانه‌های بهداشت چشمگیر است به همین دلیل بسیاری از آنها تجهیز و نوسازی شد.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت پردیس در سال گذشته راه‌اندازی شد اکنون ۸ شبکه بهداشتی و ۲ مرکز بهداشت داریم از طرفی موضوع خودمراقبتی و بیماری‌های غیرواگیر هدف اصلی بوده، قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم چرا که مرگ و میر ناشی از سرطان، حوادث و سوانح و بیماری‌های مزمن بیشتر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت:‌در همین زمینه دو هفته گذشته در دربند اقدام به جمع‌آوری لواشک و آلو که به مواد رنگی آغشته بود کردیم که ۲ تن توقیف و معدوم‌سازی شد این خوراکی‌ها به مواد رنگی و انواع مواد سرطان‌زا آلوده بوده که باعث شیوع بیماری‌های غیرواگیر می‌شوند.

عرشی ادامه داد: در طرح جمع‌آوری قلیان‌ها نیز در سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها این طرح را آغاز کردیم و مشخص شد قلیان‌هایی وجود دارند که بیش از ۲۵ درصد آنها به مواد روانگردان آلوده هستند و جوانان به ویژه دختران چون تجربه‌ای به مصرف اینگونه مواد ندارند و فرق قلیان آلوده و سالم را نمی‌دانند،‌آن را استعمال می‌کنند.

وی گفت:‌ ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش دانشگاه هستند به همین دلیل تا ۲ ماه آینده طرح سنجش دانش‌آموزی آغاز می‌شود این در حالی است که امکانات ما برای آن محدود است.

 منبع:فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا