پیشرفته ترین نوع تقلب در امتحانات لو رفت+ عکس

موبنا – این سه داوطلب از دوربین‌های کوچک و ساعت‌های هوشمند برای عکس گرفتن از برگه‌های امتحانی و انتقال سوالات به خارج از جسله امتحان استفاده می‌کردند. نقشه تقلب این سه داوطلب به گفته مسئولان امتحان بسیار دقیق و مفصل بوده است. این سه دانش‌آموز ابتدا با استفاده از دوربین‌های تعبیه شده در عینکشان از برگه‌های …

موبنا – این سه داوطلب از دوربین‌های کوچک و ساعت‌های هوشمند برای عکس گرفتن از برگه‌های امتحانی و انتقال سوالات به خارج از جسله امتحان استفاده می‌کردند.

پیشرفته ترین نوع تقلب در امتحانات لو رفت+ عکس
نقشه تقلب این سه داوطلب به گفته مسئولان امتحان بسیار دقیق و مفصل بوده است. این سه دانش‌آموز ابتدا با استفاده از دوربین‌های تعبیه شده در عینکشان از برگه‌های امتحانی عکس گرفتند. بعد از به پایان رسیدن مدت ۴۵ دقیقه اجباری (تا زمان خروج موقت از جلسه) سالن امتحان را ترک کرده و بلافاصله آن را به شخص دیگری انتقال دادند.
پیشرفته ترین نوع تقلب در امتحانات لو رفت+ عکس
شخص خارج از جلسه امتحان نیز با لپ‌تاپ خود تصاویر را به موسسات آموزشی خصوصی که این سه داوطلب خاطی در آن ثبت نام کرده بودند، منتقل کرد. سپس جواب‌های آزمون به صورت الکترونیکی به ساعت‌های هوشمند این سه داوطلب فرستاده شد.
مراقبان امتحان صبح روز شنبه اولین ساعت هوشمند را در حالی که داوطلب در حال استفاده از آن بود، مشاهده و ضبط کردند. دومین ساعت در عصر همان روز و ساعت هوشمند سوم نیز روز یکشنبه به همراه دو عینک دیجیتال مشاهده شد.
پیشرفته ترین نوع تقلب در امتحانات لو رفت+ عکس
تقلب در مدارس و دانشکده‌های تایلند بسیار فراگیر است اما تقلب با استفاده از چنین سطحی از فن‌آوری به گفته یکی از مسئولین دانشگاه در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود. گفتنی است، تقلب در نظام آموزشی تایلند از سنین پایین شروع شده و پای ثابت آزمون‌ها در مدارس است.
عده‌ای معتقدند دلیل اصلی تقلب‌های روبه‌رشد در مدارس و دانشگاه‌های تایلند، نمره‌گرایی بیش از حد در نظام آموزشی کشور است.
 منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا