۳۳ درصد مدارس کشور فرسوده هستند

موبنا – محمدرضا حافظی عصر دیروز در حاشیه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار خیر در داخل کشور و یک‌هزار خیر در خارج از کشور در امر مدرسه‌سازی مشغول به خدمت هستند. وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد کل مدارس کشور را خیرین احداث …

موبنا – محمدرضا حافظی عصر دیروز در حاشیه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۶۰۰ هزار خیر در داخل کشور و یک‌هزار خیر در خارج از کشور در امر مدرسه‌سازی مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد کل مدارس کشور را خیرین احداث و بازسازی کرده‌اند، عنوان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مشارکت مردم به ۳۷ درصد افزایش یابد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: امروز افتخار ما این است که در تمام جهان در حال ساخت و ساز مدرسه هستیم و این می‌تواند کارنامه مثبتی برای انجمن خیرین مدرسه‌ساز باشد.

این مسؤول یادآور شد: امسال پیش‌بینی می‌شود مردم بیش از یک هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی کمک کنند.

حافظی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه مردم راه خود را خوب پیدا کرده و خیر در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی هزینه کرده‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: در حال حاضر ۳۳ درصد از کل مدارس کشور باید ایمن‌سازی شود از این رو با مشارکتی که ما از سوی خیرین مدرسه‌ساز می‌بینیم امیدواریم که این امر مهم محقق شود.

حافظی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد جمعیت ایران اسلامی در خارج از مرزها زندگی می‌کنند از این رو ما باید تلاش کنیم که فرزندان این خانواده‌ها در مدارس ایرانی در آن کشور مشغول به تحصیل باشند.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که این افراد در خارج از کشور در مدارس بیگانه تحصیل نکنند زیرا این باعث می‌شود علیه کشور خود بدآموزی یاد بگیرند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت:‌ ۱۹ سال است که مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور فعالیت خود را شروع کرده و در این زمینه تمام مردم، برخی ادارات،‌ سازمان‌ها و… حضور دارند.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا