موتور جستجوی اختصاصی تصاویر ماهواره‌ای هم عرضه شد

موبنا – به گزارش ورج، استفاده از خدمات جستجوی یاد شده بسیار ساده است و کاربران باید بر روی بخشی از نقشه به نمایش درآمده کلیک کنند تا Terrapattern تمامی ویژگی های جغرافیایی چشم انداز قابل مشاهده و نمونه های مشابه مجاور آن را در معرض دید آنها قرار دهد. البته تصاویر ماهواره ای که …

موبنا – به گزارش ورج، استفاده از خدمات جستجوی یاد شده بسیار ساده است و کاربران باید بر روی بخشی از نقشه به نمایش درآمده کلیک کنند تا Terrapattern تمامی ویژگی های جغرافیایی چشم انداز قابل مشاهده و نمونه های مشابه مجاور آن را در معرض دید آنها قرار دهد.

البته تصاویر ماهواره ای که فعلا از این طریق در دسترس قرار گرفته محدود به برخی شهرهای آمریکاست، ولی قرار است تعداد و تنوع این تصاویر افزایش یابد.

دقت تصاویر قابل مشاهده از این طریق هم در نوع خود جالب توجه است. برنامه مورد استفاده در این سرویس جستجو توسط گولان لوین، دیوید نیوبری و کیل مک دونالد طراحی و عرضه شده است و بودجه آن هم توسط بنیاد جان و جیمز نایت تامین شده است.

فناوری هوش مصنوعی DCNN این موتور جستجو قادر به شناسایی ویژگی های خاص جغرافیایی شهرهای مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر است. البته ارتش امریکا مدتهاست که چنین فناوری جستجویی را در اختیار دارد، اما فناوری مذکور تاکنون در دسترس عموم قرار نگرفته بود.

انتظار می رود این فناوری در آینده در اختیار دیگر پلاتفورم های نقشه خوانی و از جمله سرویس نقشه گوگل قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس http://www.terrapattern.com مراجعه کنید.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا