فراگیر شدن فناوری جدید اپل برای سایر گوشی‌ها بدون نصب سخت‌افزار

موبنا – به گزارش تک پی، ارائه این خدمات مستلزم نصب یک حسگر در زیر نمایشگر است که قادر به درک شدت فشار وارده از طریق انگشت کاربر باشد. حال یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان موفق شده اند بدون نصب هیچ سخت افزار اضافی بر روی گوشی دریافت این نوع فرامین را برای تلفن …

موبنا – به گزارش تک پی، ارائه این خدمات مستلزم نصب یک حسگر در زیر نمایشگر است که قادر به درک شدت فشار وارده از طریق انگشت کاربر باشد.

حال یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان موفق شده اند بدون نصب هیچ سخت افزار اضافی بر روی گوشی دریافت این نوع فرامین را برای تلفن های همراه هوشمند ممکن کنند. این فرایند ForcePhone نام گرفته و مبتنی بر کاربرد میکروفون و بلندگوی گوشی است.
Forephone_feature
گروه تحقیقاتی یاد شده گوشی را به یک منتشر کننده صدا در باند ۱۸ کیلوهرتز مبدل کرده اند. از آنجا که گوش انسان قادر به شنیدن صدا در این فرکانس نیست مشکل آلودگی صوتی به وجود نمی آید. اما میکروفون گوشی قادر به دریافت و درک این صداست. با لمس گوشی توسط انگشت صدا بر حسب شدت فشار وارده تغییر می کند. این تغییر در نهایت به فرامینی برای نرم افزارهای مختلف مبدل می شود.

یکی از نقاط ضعف این روش خلاقانه مصرف بیش از حد باتری است که محققان به دنبال یافتن راهی برای حل چالش یاد شده هستند. انتظار می رود نمونه اولیه یک گوشی مجهز به قابلیت ForcePhone در آینده نزدیک در سنگاپور عرضه شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا