بازداشت بزرگترین باند سرقت در تهران

موبنا – دوازدهم بهمن ماه یکی از ساکنان مجتمع مسکونی در خیابان امیرآباد شمالی حین مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته داخل پارکینگ مجتمع محل زندگی خود متوجه می شود که چهار سارق قصد ورود به ساختمان را دارند. بلافاصله این شخص موضوع را به سایر ساکنان مجتمع اطلاع می دهد. نهایتا با حضور اهالی مجتمع …

موبنا – دوازدهم بهمن ماه یکی از ساکنان مجتمع مسکونی در خیابان امیرآباد شمالی حین مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته داخل پارکینگ مجتمع محل زندگی خود متوجه می شود که چهار سارق قصد ورود به ساختمان را دارند. بلافاصله این شخص موضوع را به سایر ساکنان مجتمع اطلاع می دهد. نهایتا با حضور اهالی مجتمع و اهالی محل، یکی از سارقان دستگیر و سه نفر دیگر با یک دستگاه خودرو سمند سفید رنگ موفق به فرار از صحنه سرقت می شوند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران بزرگ پرونده به همراه متهم حمیدرضا ۳۷ ساله برای رسیدگی، شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته متعلق به برخی از محل های سرقت منازل به ویژه در مجتمع های مسکونی آپارتمانی مشخص شد که متهم دستگیر شده در چندین فقره از سرقت های مشابه دیگر نیز شرکت داشته و به صورت گروهی با انواع خودروهای لوکس و مدل بالا ، به همراه سایر اعضای گروه سارقان اقدام به سرقت منازل کرده است.

با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده، حمیدرضا که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به مشارکت در ده ها فقره سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف و سایر اعضای گروه به نام های روح الله ۲۸ساله، امیر ۲۶ ساله، حمیدرضا ۳۶ ساله، رضا ۳۲ ساله و تحت تعقیب دادسرای ویژه سرقت، جلال ۲۶ساله تحت تعقیب دادسرای ویژه سرقت، رضا ۳۴ ساله و محسن ۳۴ ساله را معرفی کرد.

همچنین متهم در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که بیش از ۵ کیلوگرم طلاجات مسروقه را به خریدار اموال مسروقه به نام محسن ۳۲ ساله فروخته است.

با شناسایی اعضای گروه سارقان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تعدادی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف با تشکیل گروهی جدید از مجرمان سابقه دار و حرفه ای اینبار به شیوه سرقت منازل به ویژه مجتمع های آپارتمانی، سرقت های خود را آغاز کردهاند. بررسی های بیشتر سوابق متهمان نشان داد که برخی از آنها نیز با تأمین قرار وثیقه به مرخصی اعزام و پس از آن متواری شدهوتعدادی از اعضای این گروه از سارقین نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب مقام قضایی قرار دارند.

با توجه به متواری شدن اعضای این گروه از سارقان و مجرمان حرفه ای ، دستگیری آنها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرانجام با اقدامات شبانه روزی، مخفیگاه تمامی اعضای این گروه از ساقان در مناطق خانی آباد، خزانه و یاخچی آباد شناسایی و تمامی اعضای گروه در چند عملیات همزمان دستگیر شدند. همچنین یکی از خریداران اموال مسروقه به نام محسن و خریدار بیش از ۵ کیلوگرم از طلا و جواهرات مسروقه نیز در خانی آباد دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

با دستگیری متهمان و اعتراف صریح آنها به دهها فقره سرقت منازل در مناطق مختلف شهر تهران، بلافاصله شناسایی محل های سرقت در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات مستمر از متهمان، دهها محل سرقت در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مرزداران، یوسف آباد، شهرک ژاندارمری، صادقیه، اشرفی اصفهانی، ستارخان، میدان گل ها، سیدخندان، میدان فاطمی، بلوار تعاون، کارگر شمالی، کارگر جنوبی، بلوار آلاله، شهران، نازی آباد، شهرک وصال، شهرزیبا، آیت الله کاشانی، شریعتی، خیابان فلسطین، خیابان دولت، خیابان جمالزاده، خیابان فاطمی، زرگنده، آریاشهر، خیابان بهبودی، خیابان کاروان، خیابان زرتشت، میرداماد، منیریه، امیرآباد شمالی، سه راه ضرابخانه، پاسداران و خیابان ابن سینا شناسایی و متهمین صراحتا به انجام سرقت از محل های شناسایی شده صراحتا اعتراف کردند.

با شناسایی دهها مالباخته و دعوت از آنها برای حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، مالباختگان به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه و در جمع بندی در خصوص میزان اموال سرقت شده مشخص شد که ارزش اموال سرقت شده از آنها بیش از ۷ میلیارد تومان بوده است.

با توجه به برآورد مالی پرونده ، اقدامات گسترده ای جهت شناسایی اموال و دارایی های متهمان آغاز شده است که تاکنون قسمتی از اموال متهمان به شرح ذیل و با هماهنگی مقام قضایی تمامی آنها توقیف شده است.

۱ – توقیف بیش از ۶۵۰ میلیون تومان موجودی در حساب بانکی متعلق به یکی از متهمان.

۲ – کشف بیش از۳۵۰ گرم طلای خریداری شده از وجوه حاصل از سرقت.

۳ – توقیف یک دستگاه خودرو اپتیما.

۴ – توقیف یک دستگاه خودرو النترا.

۵ – توقیف یک دستگاه خودرو اسپرتیج.

۶ – توقیف دو باب منزل مسکونی خریداری شده از وجوه حاصل از سرقت.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، قرار قانونی از سوی بازپرس علی اکبر عموزاد صادر و اعضای این گروه از سارقان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و تحقیقات از آنها به صورت مستمر در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا