تلاش برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین

موبنا -اسدالله رازانی در نشستی که با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از حضور تروریست‌های داعش در عراق، حجم صادرات از ایران به عراق ۶ میلیارد دلار در سال بود. استاندار کرمانشاه با ادامه توضیحات افزود: از زمان حضور تکفیری‌های تروریست …

موبنا -اسدالله رازانی در نشستی که با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از حضور تروریست‌های داعش در عراق، حجم صادرات از ایران به عراق ۶ میلیارد دلار در سال بود.

استاندار کرمانشاه با ادامه توضیحات افزود: از زمان حضور تکفیری‌های تروریست داعش در عراق صادرات سالیانه ما به این کشور به ۱ و نیم تا ۲ میلیارد دلار رسید اما سال گذشته به میزان صادرات ۶ میلیارد دلاری بازگشتیم.

وی اضافه کرد: از این ۶ میلیارد دلار، ۳ میلیارد دلار از طریق مرزهای خسروی و پرویزخان به عراق صادرات داشتیم و ۳ میلیارد دلار نیز از طریق مرزهای ۴ استان دیگر صورت گرفته است.

رازانی با تاکید بر ضرورت بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال گفت: همه تلاش خود را برای بازگشایی این مرز تا اربعین امسال به کار خواهیم گرفت و پیگیر هستیم.

وی با اشاره وجود ۱۶ هتل اقامتی در قصرشیرین گفت: تا قبل از حضور عناصر گروهک تروریستی داعش در عراق، در مرز خسروی کارکرد مسافری و زائری برقرار بود.

رازانی ناامنی در آن سوی مرز را دلیل بر مسدود بودن مرز خسروی عنوان کرد و افزود: ما پیگیر بازگشایی این مرز هستیم و جلساتی برگزار کردیم تا با همکاری قبایل آن سوی مرز تامین امنیت انجام و مرز خسروی تا اربعین امسال برای تردد زائرین بازگشایی شود.

وی خواستار مساعدت دولت برای به سرانجام رسیدن پروژه راه آهن غرب شد و گفت: اظهار کرد: استان کرمانشاه بستر مراودات تجاری و ترانزیتی و مسیر عبور زائران عتبات عالیات است و به همین دلیل به راه‌های مطلوب نیاز داریم.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا