مصرف تخمه آفتابگردان برای مو

موبنا – مصرف تخمه آفتابگردان برای موکارشناسان تغذیه مصرف تخمه آفتابگردان را در رژیم غذایی توصیه می کنند.تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E، کلسیم، فیتوسترول ها و مواد مغذی متعددی است که به سلامت بدن کمک می کند. در ادامه به برخی فواید این ماده خوراکی اشاره می شود. افزایش رشد مو: از آنجائیکه تخمه …

موبنا – مصرف تخمه آفتابگردان برای موکارشناسان تغذیه مصرف تخمه آفتابگردان را در رژیم غذایی توصیه می کنند.تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E، کلسیم، فیتوسترول ها و مواد مغذی متعددی است که به سلامت بدن کمک می کند. در ادامه به برخی فواید این ماده خوراکی اشاره می شود.

افزایش رشد مو: از آنجائیکه تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیاد ویتامین E است می تواند به داشتن موهای ضخیم و مشکی کمک کند. ویتامین E نه تنها موجب بهبود جریان خون به پوست و فرق سر می شود، بلکه موجب افزایش منبع مواد مغذی ریشه های مو نیز می شود و بدین ترتیب به رشد مو کمک می کند.

مصرف تخمه آفتابگردان برای مو

کاهش سطح کلسترول LDL: دانه آفتابگردان حاوی فیتوسترول های است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند. همچنین وجود اسیدهای چرب ضروری نقش اساسی در تنظیم کلسترول، و در نتیجه کاهش ریسک بیماری های قلبی دارد.

کاهش علائم دوره عادت ماهانه: تخم آفتابگردان مملو از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منبع خوب منیزیم است و از اینرو به تنظیم انقباض ماهیچه ها کمک کرده و به مقابله با نوسانات اخلاقی و دردهای شکمی دوره عادت ماهامه کمک می کند. وانگهی این دانه ها به حفظ میزان آهن بدن نیز کمک می کند.

کمک به حفظ میزان کلسیم بدن: نوشیدن یک لیوان شیر گاو به اندازه خوردن ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان، کلسیم بدن در حدود ۱۲۰ میلیگرم را تامین می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن: وجود مقادیر زیاد سلنیوم در دانه آفتابگردان منجر به تصفیه رادیکال های آزاد می شود و به حفاظت از سلول ها در مقابل آسیب و صدمه کمک می کند. خوردن تخمه آفتابگردان نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بلکه موجب کاهش ریسک ابتلا به عفونت ها نیز می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا