چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟

موبنا – چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟ مردم در جوامع امروزی همواره شاهد برخی پدیده های اجتماعی هستند یا به مرور برایشان عادی می شود یا بعضا نمی توانند با آن کنار بیایند. زندگی مجردی و تنهایی جوانان نیز یکی از این پدیده هایی است که جای بحث زیادی دارد چرا که این موضوع …

موبنا – چرا جوانان امروزی، عشق مجردی اند؟ مردم در جوامع امروزی همواره شاهد برخی پدیده های اجتماعی هستند یا به مرور برایشان عادی می شود یا بعضا نمی توانند با آن کنار بیایند. زندگی مجردی و تنهایی جوانان نیز یکی از این پدیده هایی است که جای بحث زیادی دارد چرا که این موضوع هنوز در میان قشر سنتی جامعه ایران کاملا پذیرفته نشده اما در شهرهای بزرگ کمی عادی تر است.
شاید دید خوبی نسبت به زندگی مجردی جوانان امروزی به ویژه دختران نداشته باشید، یا حتی ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که دلیل این تصمیم را در جامعه امروز درک نمی کنید. شاید فکر کنید فقط جوانان پیچیده یا درونگرا تنها زندگی کردن را انتخاب می کنند اما بسیاری از جوانان، اعم از دختر و پسر برونگرا که رفتار بسیار طبیعی و اجتماعی دارند نیز به زندگی مجردی علاقه دارند.

اگر در خانواده پرجمعیتی زندگی می کنید که همیشه خانه شلوغ است یا اگر هم خانه ای دارید که مدت ها در آن ساکن هستید و دیگر تحملش برایتان سخت است داشتن خانه ای که تمامش مال خودتان باشد رویایی است که می تواند به واقعیت بپیوندد. اگر در تصمیم گیری تان تردید دارید که آیا تنها زندگی کنید یا به دنبال هم خانه ای جدیدی بگردید، پس بهتر است نگاهی به دلایل زیر بپندارید که چرا جوانان امروزی زندگی تنها را انتخاب می کنند.

آرامش، آسایش و سکوت

بهترین قسمت زندگی مجردی سکوتی است که می توانید به دست آورید. بعضی افراد در خانواده های پرجمعیت و شلوغ بزرگ شدند و حتی گاهی اوقات پیدا کردن گوشه ای دنج و خلوت که بتوانند در سکوتش استراحت کنند برایشان آرزوست. زندگی در خانه های شلوغ، آسایش و آرامش حقیقی را از شما سلب می کند. شاید خواهر یا برادری دارید که همیشه با هم دعوا می کنید. یا پدر و مادرتان مدام در حال بحث کردن هستند.

در این صورت اغلب جوانان فکر می کنند که تنها زندگی کردن به معنای به دست آوردن آرامش و سکوت مطلق است. آنها فکر می کنند در تنهایی خود می توانند کارهایی انجام دهند که هرگز در جمع شلوغ و پرسروصدا قادر به انجامش نیستند. به همین دلیل است که جوانان امروزی زندگی تنها را انتخاب می کنند چون به دنبال سکوت آن هستند.

آزادی

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام به کسی چسبیده ای و در مجموع شخصیت وابسته ای دارید که حتی از یک ساعت تنها ماندن هم می ترسید، پس آزادی چیزی نیست که به دنبالش هستید.

اما از آنجا که برخی، امروزه شخصیت مستقل و خودساخته ای دارند، عاشق آزادی هستند. این آدم ها فکر می کنند که در زندگی مجردی می توانند هرکاری را که می خواهند در هر زمان که مایلند انجام دهند. در خانه تنهایی خود، کسی برای شما برنامه ریزی و امر و نهی نمی کند، بلکه آزاد و مختارید که شیوه زندگی را خودتان انتخاب کنید. از ساعت غذاخوردن گرفته تا ساعت بیدارماندن. چه کانال تلویزیونی را تماشا کنید، یا صبح چه ساعتی بیدار شوید. غذا را در بشقاب بخورید یا در قابلمه. هیچ کدام از اینها فرقی ندارد زیرا دیگر کسی نیست که شما را کنترل کند. هیچ کس شما را قضاوت نخواهدکرد یا حتی بابت رفتار غیرمعمول تان سرزنش نخواهیدشد.

صحبت کردن با خود

با خود صحبت کردن نشانه جنون و دیوانگی نیست. بسیار سخت و طاقت فرسات که بعد از یک روز سخت کاری هنگامی که وارد خانه می شوید به ناله و زاری های هم خانه ای تان درباره دعوایی که امروز داشته گوش دهید، یا با مادرتان سر اینکه چرا اتاق تان مرتب نیست بحث کنید یا حتی اینکه به گله و شکایت خواهر یا دوستتان گوش دهید که شما را فرد بی برنامه ای می داند که همه چیز زندگی اش به هم ریخته است.

در این شرایط شما فرصتی ندارید که با خودتان صحبت کنید، خودتان را دلداری دهید، آرام شوید یا حتی غصه بخورید و ناراحت باشید. اما هنگامی که تنها زندگی می کنید به راحتی می توانید خستگی روز را با یک فنجان چای یا قهوه در کنید و در خلوت خود آرام شوید و فکر کنید.همه اینها مسائلی است که وقتی یک نفر تنها زندگی کردن را انتخاب می کند، به آن فکر می کند که البته در حال حاضر بحث، در درست یا نادرست بودن آن نیست. بلکه تلاش بر این است که دلایل احتمالی که باعث می شود، کسی تنها زندگی کردن را انتخاب کند، بررسی شود.

دکوراسیون عجیب و غریب

آیا دوست دارید اتاق پذیرایی تان به رنگ قرمز آتشین باشد؟ یا می خواهید آشپزخانه را با خنزر پنزرهایی تزیین کنید که عجیب و غیرمعمول به نظر می رسند؟

هنگامی که تنها زندگی می کنید گزینه هایی که برای دکور و تزیین خانه دارید نامحدود هستند. مبل ها حتما نباید براساس فرم عادی همه خانه ها چیده شوند. تلویزیون را می توانید هرجایی که بخواهید بگذارید، حتی روی اپن آشپزخانه! در خانه مجردی هیچ اشکالی ندارد رختخواب ها را در گوشه ای از حال بچینید و پارچه ای روی آن بگذارید که حتی بشود روی آن نشست! هیچ کس شما را از این کارها منع نخواهدکرد. پس می توانید هرچقدر که می خواهید دکور خانه را تغییر دهید و عجیب تری بچینید. در خانه مجردی می توانید به خلاقیت های هنری خود برای تزیین خانه اجازه دهید که جاری شوند و آزادید که همه چیز را تجربه کنید.

کشف خود

شما خود را چگونه می شناسید؟ فکر می کنید چه شخصیتی دارید؟ علاقه مندی ها، توانایی ها، مهارت ها و ارزش هایی که دارید کدامند؟ نقطه ضعف شما چیست؟

انسان در دنیای امروزی ساعت ها زمان صرف مراقبه (مدیتیشن)، تفکر، شناخت و کشف خود می کند. تنها زندگی کردن، وقت زیادی برای انجام این کارها در اختیار آدم مجرد قرار می دهد. در خانه تنهایی خود فرصت شگفت انگیزی دارید که شناخت بهتری از خود داشته باشید و حتی خودتان را دوست بدارید.این شیوه زندگی زمان آزاد بیشتری برایتان فراهم می کند که می توانید به خودتان اختصاص دهید. اگر از کتاب خواندن لذت می برید، می توانید راحت کتاب بخوانید. عاشق فیلم دیدن هستید، می توانید راحت فیلم ببینید. دوست دارید تمرین های ورزشی انجام دهید، پس این کار را بکنید.با انجام هرکاری که دوست دارید درواقع به خودتان احترام بیشتری می گذارید، چرا که به علایق تان اهمیت می دهید، نه اینکه با هم خانه تان درباره چیزهای بی فایده احمقانه ای صحبت کنید که هیچ نفعی برای ارتقای شخصیت شما و شناخت خود ندارند.

تمیزکاری

بهتر است با خودمان صادق باشیم! دخترها و پسرهای امروزی علاقه چندانی به تمیزکاری ندارند. البته این موضوع هیچ ربطی به تنبلی آنها ندارد. بلکه سرشان بسیار شلوغ است.

امروزه با توجه به اینکه هزینه زندگی بسیار بالا رفته اکثر زنان برای گذران زندگی کار می کنند. دختر یا پسر مجردی هم که باید با کارکردنش، هم اجاره خانه و هم خرج زندگی اش را بدهد تمام وقتش را صرف کار کردن برای امرار معاش می کند و وقت کمتری برای تمیز کردن خانه دارد.هنگامی که تنها زندگی کنید، شما تنها کسی هستید که تصمیم می گیرد چه زمانی لباس ها را بشویید. کی اتاق را گردگیری کنید یا حتی اینکه چه زمانی لازم است ظرف های تلنبارشده در سینک ظرفشویی را بشویید.

ارتقای شغلی

اگر اهداف بزرگ در سر می پرورانید و رویاهای بزرگی برای زندگی دارید، پس لازم است سخت تر از همیشه کار کنید. زمانی که تنها زندگی کنید کسی برایتان ایجاد مزاحمت نمی کند. نداشتن مزاحم و دردسرهای اضافه همان چیزی است که به شما این امکان را می دهد تمام شب را بیدار بمانید و پروژه کاریتان را تمام کنید.

اما آیا اگر کسی در خانه تان زندگی کند این راحتی را دارید؟ اگر هنگامی که با خانواده یا هم خانه زندگی می کنید بخواهید تمام شب را بیدار بمانید، مطمئنا شکایت هایی بابت روشن بودن چراغ تا دیروقت، خوردن غذا یا چای، راه رفتن تان و بسیاری چیزهای دیگر خواهید شنید. وقت گذرانی برای خود و خلوت کردن با خود امری ضروری است. اما اگر تنها زندگی نمی کنید، این کار سختی است. متاسفانه، اگر از هرگونه ترس و اضطرابی رنج می برید یا اگر فکر تنهابودن هم شما را از پا در می آورد، پس آدم تنهایی نیستید و این نوع زندگی قطعا برایتان جذابیتی ندارد. در هر صورت این روزها عده ای از مردم فکر می کنند که، زندگی مجردی به امتحانش می ارزد.

 منبع: روزنامه آسیا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا