معجزه این میوه بر رشد کودکان

موبنا – معجزه این میوه بر رشد کودکان میوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می باشند. خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. خرمالو منبع بسیار …

موبنا – معجزه این میوه بر رشد کودکان میوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می باشند.
خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است.
خرمالو منبع بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است.
مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت زا، مواد مضر و رادیکال های التهابی افزایش دهد.
خرمالو نیز غنی از فیبر (عمدتا در فرم پکتین موجود است)، که مفید به آرامی تحریک روده هستند. در نهایت، آن منبع خوبی از آهن است و شامل بسیار کمی سدیم است.
خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین مقدار قابل توجهی ویتامین های B1، B2، B3 و ویتامین C است. این میوه همچنین مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد؛ به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است.
همچنین خرمالو یک میوه اسیدی و دارای اسیدهای مالیک -تارتاریک و اسید سیتریک است. این اسید ها باعث جذب بهتر آهن و روی در بدن می شود و از بدن در برابر بیماری هایی مانند سرطان محافظت می کند.
مصرف این میوه با معده خالی توصیه نمی شود و بهتر است به عنوان دسر بعد از غذا مصرف شود زیرا اسید معده را زیاد تر کرده و به هضم غذا کمک می کند.
خرمالو کالری زیادی دارد بنابراین در مصرفش نباید زیاده روی کرد.
طبع خرمالو گرم است بنابراین از این لحاظ نیز باید محتاط بود.
مربا و مارمالاد و ترشی و همچنین خشک شده ان در اجیل طرفداران زیادی دارد.
هم چنین خشک شده آن را در آجیل ها می توان مصرف کرد.
اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از ۱ تا ۲ عدد از آن در روز توصیه نمی شود. ضمن اینکه خوردن همین مقدار از خرمالو هم برای کسانی که به یبوست مبتلا هستند، مناسب نیست؛ چون تانن موجود در آن یبوست را تشدید می کند.
نکته: مصرف این میوه به صورت گس و نرسیده چندان مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای خوردن انتخاب کنید.

 منبع: برنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا