خط پایان تولید گوشی در شرکت مایکروسافت

موبنا،‌ رضا خواجه‌وند – همان طور که می‌دانید نوکیا از امسال می‌تواند نام خود را پس بگیرد و این در حالی است که شرکت مایکروسافت برند نوکیا برای گوشی‌های معمولی را همچنان در اختیار دارد. به هر حال، شرکت HMD به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و برای بازگشت به بازار جهانی برند نوکیا برای گوشی‌های …

موبنا،‌ رضا خواجه‌وند – همان طور که می‌دانید نوکیا از امسال می‌تواند نام خود را پس بگیرد و این در حالی است که شرکت مایکروسافت برند نوکیا برای گوشی‌های معمولی را همچنان در اختیار دارد.

به هر حال، شرکت HMD به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد و برای بازگشت به بازار جهانی برند نوکیا برای گوشی‌های معمولی را خریده است. شرکت Foxconn نیز کارخانه‌های تولید این گوشی‌ها را از آن خود کرد.

microsoft phone (2)

مایکروسافت با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که نام «نوکیا» و کارخانه مربوط به ساخت گوشی‌های معمولی آن را واگذار کرده است. ولی بیانیه منتشر شده از سوی مایکروسافت بخشی را شامل می‌شد که احتمالا برخی نکته‌ها را شامل می‌شود.

در این بیانیه گفته شد: «مایکروسافت همچنان به توسعه سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایلی و پشتیبانی از سری محصولات Lumia از جمله Lumia 650، Lumia 950 و Lumia 950 XL ادامه می‌دهد و در این زمینه از گوشی‌های ساخته شده در شرکت‌های همکار از جمله ایسر، آلکاتل، اچ‌پی، وایو و Trinity پشتیبانی می‌کند».

این بخش از بیانیه مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت بار دیگر تصمیم دارد بخش تولید گوشی هوشمند خود را محدودتر کند و به صورت ویژه بر توسعه نرم‌افزاری تاکید داشته باشد. این خبر می‌تواند برای هواداران سری گوشی‌های Lumia ناامیدکننده باشد.

«تِری مایرسون» مدیر مرکز توسعه ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت با ارسال یک نامه داخلی به تمام کارمندان این شرکت اعلام کرد که باید بدانند به زودی برخی تغییرات اساسی در سیستم داخلی مایکروسافت صورت می‌گیرد.

در بیانیه مایرسفون گفته شد که مایکروسافت برای ابقای حضور خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند قصد دارد ۱۸۵۰ کارمند خود را اخراج کند که ۱۳۵۰ نفر از آنها در کشور فنلاند مشغول به کار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا